Logistika a sklady

Tisíce zaměstnanců společnosti Deutsche Post DHL se zapojilo do mezinárodního Světového dne životního prostředí

Při příležitosti Světového dne životního prostředí vyhlášeného organizací OSN vyzvala společnost Deutsche Post DHL, přední světový dodavatel poštovních a logistických služeb, svých 480 000 zaměstnanců k akci – k účasti na aktivitách na ochranu životního prostředí a klimatu.

Tato forma angažovanosti však není jen jednorázovým krokem: Již v roce 2009 spustila Skupina program GoGreen, který představuje celkovou strategii snižování uhlíkových emisí větší efektivností provozů i zajištěním uhlíkově neutrálních přepravních služeb. Dne 5. června se zaměstnanci po celém světě zapojují do specifických ekologických a charitativních akcí, při kterých se často setkávají i se zákazníky a partnery.
 
V bonnské centrále se všichni činí celý den: Probíhají testovací jízdy na elektrických kolech a vozidlech, společnost předvádí své vlastní elektrické vozidlo StreetScooter, realizují se cyklistické akce i informační události s tématem ochrany životního prostředí. Program GoGreen či iniciativa „Do práce na kole“ jsou jen dva příklady, které dokazují, že ochrana životního prostředí a klimatu má ve společnosti Deutsche Post DHL po celý rok vysokou prioritu.
 
„Světový den životního prostředí nám každým rokem dává příležitost si uvědomit, v jakém žijeme prostředí a klimatu. Zvláště příjemné je, že mnohé z těchto aktivit pod hlavičkou Světového dne životního prostředí jsou prováděny zaměstnanci i zákazníky společně. Velmi často z nich vznikají dlouhodobé projekty, které nesou myšlenku udržitelnosti po celý rok,“ říká Christof Ehrhart, EVP Corporate Communication and Responsibility Deutsche Post DHL.
 
„Program GoGreen je velmi dobrým příkladem trvalé snahy o ekologický přínos. Od samotného počátku neustále zlepšujeme naši uhlíkovou účinnost a jsme již v půlce cesty ke splnění cíle, který si naše společnost předsevzala, a to do roku 2020 zlepšit uhlíkovou účinnost o 30 procent ve srovnání s rokem 2007. Ochrana životního prostředí je nedílnou součástí firemní strategie a odráží se v několika pravidlech, například pro spotřebu papíru, při zajišťování nákupu materiálů a služeb nebo při investování.“
 
Každý rok má tento den své specifické motto. Letos je to „Raise your voice, not the sea level“ („Zvyšte hlas, ne hladinu moře“) a zaměřuje se na klimatické změny a osud rozvíjejících se států na malých ostrovech (SIDS – Small Island Developing States). Jako globální dodavatel logistických služeb poskytuje Deutsche Post DHL služby i na malých ostrovech a nabízí inovativní řešení například v Karibiku, Tichém a Indickém oceánu nebo v Jihočínském moři. Přeprava na ostrově Aruba v Karibiku je realizována elektrickým vozidlem Renault Twizy. Tato vozidla jsou součástí celosvětového vozového parku alternativních vozidel, který v současné době čítá 11 500 aut. V Německu se pro doručování pošty po celé zemi používají tisíce jízdních kol.
 
Je to již pět let, co se Deutsche Post DHL účastní Světového dne životního prostředí: Všechny aktivity zaměstnanců jsou registrovány na speciálním interním webu. Každoročně se různých událostí zúčastňují tisíce zaměstnanců a svůj závazek často protahují na celý rok. K těmto aktivitám se řadí nejrůznější projekty, například sázení stromků, sdílení vozidel či jednoduchá opatření v kancelářích: nižší spotřeba papíru, zhasínání světel a vypínání elektronických zařízení či používání keramických hrnků namísto plastových kelímků.
 
Společnost Deutsche Post DHL vytvořila takzvanou “kancelářskou kontrolu”, která je dostupná všem zaměstnancům. Aktivita „Do práce na kole“ láká mnoho zaměstnanců: Od roku 2009 ujeli zaměstnanci na kolech více než 4,4 milióny kilometrů, čímž se jim podařilo „ušetřit“ 738 tun CO2.
 
V rámci programu GoGreen nabízí Deutsche Post DHL služby, které jsou šetrné k životnímu prostředí a zákazníkům nabízejí ekologické řešení. U své služby si mohou zvolit variantu „ekologická“ – v roce 2013 šlo o 2,4 miliardy zásilek – nebo požádat o výkazy CO2, které ukazují všechny emise v rámci celého dodavatelského řetězce. Program GoGreen je velmi úspěšný: V roce 2013 se Skupina na cestě k cíli o 30 procent lepší účinnosti v roce 2020 ve srovnání s rokem 2007 zlepšila o dva další indexové body.
 

Přečtěte si také

Back to top button