Testy osobních vozů

Suzuki Baleno 1.2 Dualjet Elegance – Co ten design?

Suzuki Baleno vstupuje do segmentu, kde u nás vládne Škoda Fabia. Technicky to není vůbec špatné auto, nicméně k peněženkám zákazníků se asi bude dostávat složitěji. A to hlavně kvůli tomu, jak vypadá.

Jestli je vám jméno Baleno povědomé, tak se nemýlíte, protože pod tímto označením se u nás v devadesátých letech minulého století už jedno Suzuki prodávalo. A upřímně i design nového Balena jako by patřil do stejné doby. Zatímco zepředu je vidět určitý nádech moderny, zaoblené tvary zbytku auta mi skutečně připomínají devadesátky. Baleno v nabídce Suzuki doplňuje model Swift. Ten byl vždy na pomezí minivozů a malých hatchbacků, těm ale nedokázal konkurovat hlavně vnitřním prostorem či užitnou hodnotu.
 
Překvapivě prostorný
Baleno svými vnějšími rozměry 3995 x 1745 x 1470 mm je typickým zástupcem malých aut, který nabízí velmi slušný vnitřní prostor. Pocitově si člověk připadá skoro jako v kompaktu, protože místa je dost vpředu i vzadu, kam se díky širokým dveřím docela pohodlně nastupuje. Snad jen nad hlavou je trochu těsněji. Naopak pohled do zavazadlového prostoru českého zájemce určitě potěší, protože za pátými dveřmi se skrývá 335 l, což je hodnota srovnatelná s kompaktními hatchbacky.
 
Uvnitř vkusný
Celkem sympaticky na mě působí přístrojová deska, která je umírněná a přehledná. I když i zde najdeme jedno retro řešení, které mi vadilo už před patnácti lety, natož teď. Palubní počítač sice nabízí opravdovou záplavu informací od těch běžných až po málo vídaný průběh točivého momentu a výkonu či hodnot zrychlení, resp. brzdění. Jenže aby se člověk podíval, jaká „géčka“ na něj působí v zatáčce, musí prostrčit ruku skrz volant a zmáčknout kolíček, který trčí z rychloměru. Nao­pak moderní je dotyková obrazovka infoteinment systému, který známe třeba z Vitary. Trochu mě ale zaskočilo, že nekomunikuje s palubním počítačem, tedy alespoň co se týká času.
 
Mistr ve spotřebě
Zkoušené Baleno poháněl benzinový čtyřválec 1,2 l, dobře známý z menšího Swiftu. Pro potřeby Balena byl ale výrazně upraven, dostal totiž hned dva vstřikovače benzinu na každý válec, odtud jeho označení Dualjet. I díky tomu má mírně odlišné výkonové parametry 66 kW (90k) a 120 Nm. Na přeplňované jednotky logicky ztrácí silou a chybějícím prudkým zátahem odspodu. Zoufat ale nemusíte, protože i tenhle motor jede překvapivě dobře. Z nízkých otáček se docela plynule rozjíždí, a to i na pětku. Pro předjetí ho ale musíte hodně vytočit, do čehož se zas až tolik nehrne. Je i celkem slušně odhlučněný. Čím nás ale doslova šokoval, je spotřeba. Ta totiž ani při hodně neekonomickém stylu nepřekročila 5,5 l, většinu doby si Dualjet vystačil s 5,2 l benzinu, a to i ve městě. A když jsem nespěchal, odměnil se mi 4,5 l.
 
Komfortní, ale občas nejistý
Baleno má skvěle naladěné pérování na naše rozbité silnice, vysoké zdvihy zajišťují skvělý komfort. Ve městě a na okreskách se velmi příjemně řídí. Na dálnici jsem však z podvozku a necitlivého řízení cítil určitou nejistotu, autu jakoby v některých okamžicích scházela podélná stabilita. Hlavně vyjeté koleje nebo i mírný boční vítr dokázaly Baleno ve vyšších rychlostech lehce vyvést z rovnováhy. I na rovině jsem musel neustále korigovat řízení.
 
Dražší, ale skvěle vybavený
Pořízení Balena vyjde minimálně na 242 400 Kč (bez DPH). Rozumnější je ale sáhnout po druhé výbavě Comfort za 250 330 Kč. Zkušený nejvyšší stupeň Elegance sice pořídíte o 54 000 Kč dráž, jenže v základu dostanete samočinnou klimatizaci, xenonové světlomety, adaptivní tempomat(!), systém nouzového brzdění, infoteinment s dotykovou obrazovkou nebo bezklíčové odemykání a startování.             
Text: Michal Štengl, foto autor
 
TECHNICKÉ ÚDAJE
 
Suzuki Baleno 1.2
Dualjet Elegance
Motor:
Ř4/zážehový
Zdvihový objem:
1242 cm3
Max. výkon:
66 kW (90 k)/6000 min-1
Max. točivý moment:
120 Nm/4400 min-1
Maximální rychlost:
180 km/h
Zrychlení 0-100 km/h:
12,3 s
Převodovka:
M5
Kombinovaná spotřeba:
4,2 l/100 km
Komb. spotřeba v testu:
5,2 l/100 km
Emise CO2:
98 g/km
Objem zavaz. prostoru:
355/1085 l
Pohotovostní hmotnost:
920 kg
Celková hmotnost:
1405 kg
Rozměry d/š/v:
3995 x 1745 x 1470 mm
Rozvor:
2520 mm
Cena testovaného vozu:
305 702 Kč (bez DPH)
 

Přečtěte si také

Back to top button