Volkswagen Multivan – jako limuzína
Volkswagen Multivan – jako limuzína. Volkswagen Multivan T7 ve verzi Long s motorem 2.0 TDI má chování jako běžné osobní auto. Delší zadní převis přináší ve srovnání s krátkou verzí nejen více místa v kufru, ale také plavnější pérování.
Volkswagen Multivan T7 jsme v testu měli už několikrát a pokaždé jsme vyzdvihovali, jak velký posun udělal ve srovnání s předchůdcem T6.1. A to hlavně po stránce jízdního komfortu. Ale pojďme popořadě.
20 cm navíc
Zatímco dříve přineslo provedení Long s větší délkou i delší rozvor (a tím i o něco horší manévrovatelnost), u nové generace mají obě provedení rozvor stejných 3124 mm a prodloužená verze má o 200 mm delší zadní převis. O stejnou vzdálenost jsou delší i kolejnice, v nichž se pohybují samostatná sedadla ve druhé a třetí řadě. Ty zajišťují ve srovnání s předchůdcem mnohem lepší variabilitu, ale hlavně daleko snazší manipulaci se sedadly včetně jejich vyjmutí. Pokud tak učiníte, získáte obří zavazadlový prostor a až 2,6 m ložné délky. Když na to přijde, naložíte dovnitř napříč tři europalety.
Je ale třeba přiznat, že interiér je ve srovnání s předchůdcem subjektivně o něco menší, hlavně nad hlavou (karoserie je nižší), a to i přes nižší ukotvení sedadel. Ale nebojte se, nedostatkem uvnitř nikdo trpět nebude.
Jediné TDI
Nový Multivan se v současnosti nabízí pouze se dvěma motory – benzinovým 2.0 TSI 150 kW a námi testovaným 2.0 TDI 110 kW. Nyní se do prodeje dostává zcela nový plug-in hybrid s motorem 1.5 TSI a pohonem všech kol zajišťovaným elektromotorem. K dieselu čtyřkolka kvůli emisím nebude, stejně jako nebude ani oblíbené naftové bi-turbo se 150 kW. Ale o dynamiku se až tak bát nemusíte. Dvoulitrový diesel poskytuje 360 Nm a poměrně plochou momentovou charakteristiku, které nenutí standardní sedmistupňový automat DSG podřazovat, kdykoliv se jen trochu dotknete plynu. I díky skvělé aerodynamice, jež umožňuje častou aktivaci režimu plachtění, motor vyniká příznivou spotřebou, pohybující se kolem 6,5 l/100 km. Na okreskách jsme ji dokázali stačit i pod šestilitrovou hodnotu. Ale ani jízda dálničním tempem neznamená na rozdíl od T6.1, která měla větší hmotnost i daleko větší čelní plochu, vír v nádrží. Dá se jezdit se spotřebou těsně nad sedm litrů.
Komfort na úrovni
Multivan T7 je postavený na osobní platformě MGB a nejvíc se to projevilo na komfortu pérování. Na rozdíl od T6.1, která vycházela z užitkového vozu, funguje podvozek skutečně jako v běžném osobáku. Díky delšímu zadnímu převisu se Multivan plavně pohupuje, a to hlavně na dálnici. Suverenitu ale neztrácí ani na horších okreskách. Doporučit se dá i adaptivní pérování, které měl testovaný vůz. Z předchozích testů víme, že pohodlí poskytuje i pérování klasické.
Překvapivá cena
Provedení Long znamená příplatek 64 000 Kč bez daně, základní cena startuje na 947 950 Kč bez daně. Doporučujeme ale pořídit si provedení Life za 1 073 067 Kč s cenově významně zvýhodněnou výbavou.
Technická data:
Volkswagen Multivan 2.0 TDI Long Life
Motor: Ř4/vznětový přeplňovaný
Zdvihový objem: 1968 cm3
Max. výkon: 110 kW (150 k)/3000 min-1
Max. točivý moment: 360 Nm/1600–2750 min-1
Maximální rychlost: 190 km/h
Zrychlení 0–100 km/h: 11,6 s
Převodovka: A7
Kombinovaná spotřeba: 6,3–7,1 l/100 km
Spotřeba v testu: 6,5 l/100 km
Emise CO2: 166–187 g/km
Pohotovostní hmotnost: 2065 kg
Celková hmotnost: 2850 kg
Objem zavazadlového prostoru: 1900/3500 l
Rozměry d × š × v: 5173 × 1941 × 1907 mm
Rozvor: 3124 mm
Základní cena test. vozu: 1 073 067 Kč bez DPH