Testy užitkových vozidel

Volkswagen Amarok – Welcome in Volkswagen! 

Volkswagen Amarok – Welcome in Volkswagen! Pokaždé, když nás tímto sloganem přivítal infotainment systém v novém VW Amarok, jsme si o to víc uvědomili, jak málo toho skutečně z dílny Volkswagenu je.

Jako základ totiž posloužil nový Ford Ranger, a to včetně testovaného 2.0 TDI s 205 k. Zjišťovali jsme, co je pravdy na tom, že se Amarok hodně změnil. 

Já tobě Ranger, ty mně Caddy. Tak by se ve stručnosti dala popsat spolupráce značek Ford a Volkswagen v oblasti užitkových vozidel. A tak zatímco nový Ford Transit Connect, resp. Tourneo Connect je „převlečený“ Volkswagen Caddy, jako základ pro Volkswagen Amarok posloužil Ford Ranger. Přestože první generace Amaroku se prodalo přes 830 000 kusů, do celého vývoje dvojky už se Volkswagen pouštět nechtěl a šel cestou kooperace s Fordem, který pro něj nový Amarok bude vyrábět v Jihoafrické republice na stejné lince jako Ranger. 

Volkswagen AmarokRozdíly jsou vidět 

Zvenku se designéři Volkswagenu snažili v maximální možné míře Amarok od Rangeru odlišit, což se jim i podařilo. Na první pohled bych totiž pod slušivým a zároveň i dostatečně drsným vzhledem Ford Ranger nehledal. Life, druhý výbavový stupeň z pěti možných, už navíc přináší kompletní lakování karoserie typu Double Cab, která se jako jediná bude v Evropě nabízet. Druhá generace Amaroku narostla do délky skoro o 10 centimetrů na 5350 mm, o 17,3 cm na 3270 mm se protáhl také rozvor. A jelikož se zkrátily převisy, Amarok si polepšil i v terénních parametrech, přední nájezdový úhel je 30°, zadní 26°, brodivost vzrostla o 300 mm na 800 mm. 

Amarok má světlou výšku až 237 mm

Jenom volant

Zato v interiéru už je spřízněnost s Fordem vidět daleko víc, což je v určitých ohledech vlastně docela dobrá zpráva. Viditelně je „Made in VW“ pouze volant s obřím logem a pak grafika a uživatelské rozhraní infotainment systému. Pozitivním přínosem Fordu je zdrženlivost v zavádění dotykových ploch, rozpaky naopak vyvolává na výšku orientovaný dotykový displej v kombinaci s rozhraním VW. Nejvíc mě ale rozčilovalo ovládání klimatizace.

Plasty jsou výhradně tvrdé a náchylné na poškrábání

Pominu-li fakt, že auto skoro za milion bez DPH nemá klimatizaci automatickou, tak by alespoň ovládání teploty mohlo být na společném menu, a ne na samostatné záložce. Navíc se klimatizace musela po každém vypnutí motoru znovu zapnout. O nějakém tepelném komfortu tak nemohla být v Amaroku příliš řeč. Verze Life má také jednodušší provedení digitálního přístrojového štítu jen s centrálním rychloměrem, otáčkoměr si musíte nastavit do bočního panelu palubního počítače.

TDI, co není TDI

Nový Amarok dostal kompletní pohon od značky Ford, včetně trojice nabízených naftových motorů – 2.0 TDI 125 kW (170 kW), 3.0 V6 TDI 177 kW (241 k) i námi testovaný 2.0 TDI Bi-Turbo. Ten se kromě 151 kW (205 k) chlubí 500 Nm a spoluprací s desetistupňovým automatem, alternujícím standardní šestistupňový manuál. Tento agregát je i pro těžký Amarok vhodnou volbou, má dost síly a pružnosti a automat neuvádí do rozpaků, kterou z deseti rychlostí má zařadit. Celou dobu jsem si jenom nemohl zvyknout na elektronický volič, který má minimální odpory ve drahách a nemá ani příliš ergonomický tvar. Přes 1100 km jsme zvládli se spotřebou 8,5 l/100 km, což spolu s 80litrovou nádrží zaručuje slušný akční rádius. 

Korba je dlouhá 1651 mm, mezi podběhy široká 1227 m a vysoká 529 mm, uveze 1,19 t nákladu

Dvě čtyřkolky

Amarok se nabízí se dvěma typy pohonu 4Motion. Oba mají přiřaditelný pohon předních kol s pevným rozdělením točivého momentu (4H), redukci (4L) a závěr zadního diferenciálu, druhá verze má navíc režim 4A s automatickým rozdělováním točivého momentu podle jízdních podmínek. Novinkou je také šest jízdních režimů Eco, Normal, bláto/vyjeté koleje, písek, kluzký povrch a náklad/přívěs. 

Volba jízdních režimů probíhá pomocí otočného ovladače 

Zatímco dříve bylo pérování Amaroku svým komfortem hodně blízké klasickým SUV, nyní jeho tužší odpružení mnohem více prozrazuje klasickou koncepci s žebřinovým rámem a tuhou zadní nápravou, která nezatížená dost odskakuje. Základní cena Amaroku startuje na 911 482 Kč bez DPH. 

Volkswagen Amarok 2.0 TDI Life

Motor: Ř4/vznětový přeplňovaný

Zdvihový objem: 1996 cm3

Max. výkon: 151 kW (205 k)/3750 min-1

Max. točivý moment: 500 Nm/1750–2000 min-1

Maximální rychlost: 180 km/h

Zrychlení 0–100 km/h: 10,5 s

Převodovka: A10

Kombinovaná spotřeba: 8,7 l/100 km

Spotřeba v testu: 8,5 l/100 km

Pohotovostní hmotnost: 2240 kg

Celková hmotnost: 3230 kg

Rozměry nástavby d × š: 1651 × 1584 (1227) mm

Rozměry d × š × v: 5350 × 1910 × 1884 mm

Rozvor: 3270 mm

Základní cena test. vozu: 993 481 Kč bez DPH

Zdroj
Redakce

Přečtěte si také

Back to top button