Vpředu osobák – vzadu dodávka
Vpředu osobák – vzadu dodávka. Do redakčního testu jsme získali nejvýkonnější a největší verzi Peugeotu Partner Furgon L2 s motorem 1.5 BlueHDi 130 spojeným s osmistupňovou automatickou převodovkou. Jedná se o vrcholný motor, který je určen především pro ty, kteří potřebují kombinovat praktičnost užitkového vozu s komfortním a dynamickým svezením.
Vůz je dostupný jako klasický Furgon (dodávka) nebo Polocombi (kombinovaná verze) ve dvou délkových provedeních – standardním L1 a prodlouženém L2. Zákazníci si mohou vybrat mezi plně elektrickou verzí E-Partner se 100kW elektromotorem a dojezdem až 330 km a spalovacími motory. V benzinové verzi je k dispozici motor 1.2 PureTech se 110 k, v dieselové pak 1.5 BlueHDi ve dvou výkonových variantách – 100 k a 130 k. Všechny verze mohou být dvou- nebo třímístné a nabízejí užitečné zatížení až 1000 kg s užitným objemem dosahujícím 4,4 m³.
Nemá žízeň
Vznětový čtyřválec 1.5 BlueHDi poskytuje maximální točivý moment 300 Nm. Je překvapivě kultivovaný a tichý, v kabině panuje v městském provozu i na dálnici příjemné prostředí bez rušivého hluku. Osmistupňová automatická převodovka řadí plynule a logicky, jednou v zájmu dynamiky a jindy zas v zájmu spotřeby. Jezdil jsem ve městě i po dálnici ve třech a s malým nákladem a rozhodně jsem se nesnažil o úspornou jízdu. Nízká reálná spotřeba 6,2 l/100 km mě vzhledem ke zkušenostem s naftovou jednapětkou vůbec nepřekvapila. Výrobce sice udává kombinovanou spotřebu 5,7 l/100 km, ale s lehkou nohou bych jí snadno dosáhl.
Zapomeňte na špatný výhled
Velkým technologickým přínosem k výhledu šikmo vzad vpravo je systém Dynamic Surround View. Klasické vnitřní zpětné zrcátko nahrazuje digitální displej, který zprostředkuje obraz z kamery umístěné na zádi vozu. Bonusem je možnost stisknutím tlačítka na levé páčce pod volantem aktivovat boční kameru, která sleduje pravou stranu za vozidlem. Oceníte to zejména při manévrování ve městě a přejezdech do pravého pruhu.
Strč to skrz
Chytrým řešením je modulární přepážka Multiflex, která umožňuje transport delších předmětů díky průchodu pod sedadlem spolujezdce. Po sklopení bočního sedadla a otevření průchodu lze převážet předměty až do délky 3,09 m. Nákladový prostor je vybaven LED osvětlením a praktickými úložnými přihrádkami po stranách. Užitečná hmotnost dosahuje až 1000 kg, což uspokojí potřeby většiny profesionálních uživatelů. Peugeot Partner L2 nabízí praktický nákladový prostor o objemu 4,4 m³. Podlaha je vybavena protiskluzovou úpravou a množstvím úchytných ok pro bezpečné zajištění nákladu.
Uvažujte o předplaceném servisu
Peugeot nabízí ke svému užitkovému modelu Partner tři úrovně servisních balíčků. Základní Essential Drive pokrývá běžnou údržbu včetně práce a dílů, rozšířená varianta Real Drive přidává krytí mechanických a elektrických závad a nejvyšší Freedrive zahrnuje navíc i nonstop asistenci a náhradní vůz. Všechny balíčky lze sjednat na tři až osm let nebo až 200 000 km a jejich cenu lze zahrnout do financování vozu. Pro elektrickou verzi E-Partner jsou k dispozici speciální balíčky s podporou elektromobility.
Technická data:
Peugeot Partner L2 1.5 BlueHDi 130
Motor: Ř4/vznětový, přeplňovaný
Zdvihový objem: 1499 cm3
Max. výkon: 96 kW (130 k)/3750 min–1
Max. točivý moment: 300 Nm/1750 min–1
Maximální rychlost: 170 km/h
Zrychlení 0–100 km/h: 12,3 s
Převodovka: A8
Kombinovaná spotřeba: 5,7 l/100 km
Spotřeba v testu: 6,2 l/100 km
Emise CO2: 141–149 g/km
Pohotovostní hmotnost: 1473 kg
Celková hmotnost: 2400 kg
Objem nákladového prostoru: 4,4 m³
Rozměry d × š × v: 4753 × 1848 × 1849 mm
Rozvor: 2975 mm
Základní cena test. vozu: 619 000 Kč bez DPH