Motorismus
Nová rekordní prodejních čísla: 40 000 Mercedes-Benz Citaro, 20 000 minibusů
Citaro, bestseller mezi autobusy Mercedes-Benz, s celkovým prodejem přes 40 000 kusů vytvořilo nyní nový rekord.
Rekordu dosáhly i minibusy Mercedes-Benz, které překročily více než 20 000 prodaných kusů. Výroční autobusy byly předávány ve výrobním závodu v Mannheimu. Společnost Voyages Emiles Weber v Lucemburku převzala dodávku autobusu Citaro GÜ a společnost Sandfærhus Parkering z Norska převzala Sprinter City 65.
Citaro: Jednička mezi městskými autobusy je provozováno ve 40 zemích
Mercedes-Benz Citaro s prodeji 3027 kusů a s podílem na trhu 16,4 % se stal opět číslem 1 mezi městskými autobusy v Evropě. V Německu model Citaro opět potvrdil své vedení podílem na trhu 37 procent. Model Citaro je provozován téměř ve všech hlavních městech Evropy od Londýna po Bukurešť a od Madridu po Helsinky.
Mimo Evropu vozí cestující v Mexiku, Japonsku, Singapuru, Abu Dhabi a dokonce i na ostrově La Réunion v Indickém oceánu. Je také páteřním přepravním prostředkem služeb BRT (Bus Rapid Transit) ve Štrasburku, Istanbulu nebo Nancy.
Citaro je provozováno ve 40 zemích po celém světě. V současnosti byly provedeny tři velké objednávky pro evropská hlavní města Brusel, Budapešť a Vídeň, Florencii a pro Zug ve Švýcarsku.
Premiéra v roce 1997 a od té doby pokračuje další vývoj
Poprvé představil Mercedes-Benz svůj model Citaro v roce 1997 při UITP kongresu ve Štuttgartu. O rok později byla zahájena sériová výroba. Svým neobyčejným designem interiéru a exteriéru, nízkopodlažní konstrukcí příjemnou pro cestující, pokročilou bezpečnostní technologií stanovil hned od počátku nové standardy. To samé bylo použito pro varianty od městských a meziměstských autobusů různých délek až po kloubové autobusy. Hlavním faktorem úspěchu modelu Citaro je trvalý vývoj. To je zřejmé na rozsáhlém faceliftu modelu z let 2005/2006 a dalších přidaných modelech Citaro LE, krátkého Citaro K a derivátu velkokapacitního autobusu CapaCity k modelové řadě.
Bezpečnost a čistota: První městský autobus pro pravidelné linky s ESP, který plní emisní normu Euro VI
Při uvedení nové modelové řady na trh v roce 2011 opět překvapila neobyčejným designem, novým kokpitem a revoluční technologií úspory paliva. Nové Citaro bylo prvním městským autobusem, který byl k dodání s elektronickým stabilizačním programem ESP.
O rok později následovala další premiéra: Model Citaro byl prvním městským sériově vyráběným autobusem, který byl dodáván s motory splňujícími emisní normu Euro VI. Na jaře roku 2014 dodal Mercedes-Benz již 1000. Citaro s motorem Euro VI.
Model Mercedes-Benz Citaro je vyráběn v moderních výrobních závodech, segmenty karoserie v Holýšově v České republice, kompletován v Mannheimu a Neu-Ulmu a také v Ligny ve Francii pro určité exportní trhy.
Minibusy Mercedes: Lídr na trhu v Evropě, který směřuje k rekordu
Za výrobou 20 000 minibusů, které byly dodnes vyrobeny společností Mercedes-Benz Minibus GmbH, je výjimečný příběh o úspěchu. Vše začalo v roce 1998 převzetím podílu ve společnosti výrobce minibusů Karla Kocha v Mudersbachu poblíž Siegenu. Za krátkou dobu vybudoval Mercedes-Benz široké portfolio výrobků a vytvořil celoevropskou spolupráci.
V roce 2004 byla společnost Karl Koch kompletně převzata. Krátce poté byla výroba přemístěna v několika stupních do rozšiřujícího se závodu v Dortmundu. Zde vyrábí přes 330 zaměstnanců minibusy na třech linkách na výrobu karosérií a na čtyřech montážních linkách. Minibusy jsou prodávány do více než 40 zemí. Největším trhem je západní Evropa, mezi zákazníky s pravidelným odběrem patří Austrálie, jihovýchodní Asie a Střední východ. V loňském roce prodala společnost Minibus GmbH 1206 autobusů a již brzy se dostane na maximum své výrobní kapacity.
Portfolio minibusů Mercedes-Benz je založeno na modelu Mercedes-Benz Sprinter. Řada autobusů pokrývá v současné době 24 modelů s povolenou celkovou hmotností od 3,5 t do 6,8 t. Řady Sprinter Transfer, Sprinter Travel, Sprinter City a Sprinter Mobility indikují různá provozní určení, 16 variant s levostranným řízením a 8 typů s pravostranným řízením. Nejatraktivnější model je Sprinter City 77. Je to kompaktní autobus pro městskou dopravu s unikátní třínápravovou nízkopodlažní karoserií a prostorem až pro 40 cestujících. Minibusy jsou úzce spojeny s vývojem a výrobou modelu Sprinter. Všechny procesy jsou předmětem stejně přísných směrnic společnosti Mercedes-Benz. To znamená kvalitu od jednoho zdroje.
Řada minibusů je rozšířena na 24 modelů
Minibusy od společnosti Mercedes-Benz těží také z nového Sprinteru modelového provedení 2014. Kromě nového designu a působivých vlastností obsahuje nejnovější technologie v oblasti motoru a bezpečnosti. Řady minibusů Transfer a Travel, které doprovázela změna modelu Sprinter v polovině roku 2013, byly rozsáhle změněny. Řada Mobility byla rozšířena o modely Mobility 35 a Mobility 45 a všech 24 modelů bylo postupně a systematicky přepracováno na přísné emisní normy Euro VI.