Motorismus

Prodej Hyundai i Kia v únoru díky zahraničí silně rostl

Jihokorejským automobilkám Hyundai Motor a Kia Motors v únoru meziročně silně rostl prodej aut díky poptávce ze zahraničí, která zmírnila stagnaci na domácím trhu.

Prodej největší místní automobilky Hyundai se zvýšil o 28 procenta a její dceřiné firmy Kia o 35,5 procenta. Oznámily to automobilky v dnešním prohlášení. Prodej Hyundai v USA byl v únoru rekordní. Stoupl zde o 18 procent a podíl automobilky na trhu činil 16 procent. Navzdory růstu zde však automobilka stále zaostává za konkurenčními japonskými společnostmi Nissan Honda. Celkový prodej vozů Hyundai v zahraničí stoupl o 32,5 procenta a vozů Kia o 44,7 procenta. 
    
„Jihokorejský automobilový trh stagnuje a klesá v letošním roce více, než se čekalo. Vývoz Hyundai však rychle roste a vyrovnává stagnaci na domácím trhu,“ uvedl analytik KB Investment & Securities Sin Čchung-kwan. Jihokorejský trh je dominantním trhem pro obě automobilky. Hyundai a Kia mají na místním trhu podíl zhruba 80 procent. Očekává se však, že domácí trh letos klesne a Hyundai a Kia čelí rovněž na domácím trhu silnější konkurenci aut z dovozu, protože vstoupily v platnost dohody o volném obchodu s Evropskou unii a Spojenými státy.
 
Domácí prodej automobilky Hyundai se v únoru zvýšil o 8,6 procenta a Kia o 2,5 procenta, napsala agentura Reuters. Společnosti Hyundai a Kia byly dříve považovány za výrobce levných vozů s nezajímavým designem. Firmy však v posledních letech zapracovaly na svých problémech s designem i kvalitou, a začaly tak dosahovat vynikajících výsledků v prodeji. Hyundai v listopadu 2008 oficiálně zahájil sériovou produkci osobních aut v Nošovicích na Frýdecko-Místecku. Kia spustila v prosinci 2007 sériovou výrobu osobních vozů u slovenské Žiliny.
 

Přečtěte si také

Přečtěte si také

Back to top button