Motorismus

Společnost DAF představuje novou lehkou tandemovou nápravu

Společnost DAF představuje novou zadní tandemovou nápravu s jednoduchou redukcí a pneumatickým odpružením, která byla speciálně vyvinuta pro těžké aplikace, při kterých je vyžadována dostatečná trakce v lehkém terénu.

Nová tandemová náprava s označením SR1360T má o 375 kilogramů nižší hmotnost než stávající tandemové nápravy s redukcemi v nábojích kol, které jsou určeny pro jízdu v těžkém terénu. Nová náprava má také nižší spotřebu paliva, a to o více než 5 %. Nová tandemová náprava dokonale zapadá do programu DAF ATe (Zdokonalená efektivita dopravy) – snižuje spotřebu paliva a emise a zvyšuje hospodárnost vozidla.
 
Pneumaticky odpružená tandemová náprava SR1360T je dostupná pro všechny modely 6 x 4 a 8 x 4 vozidel řady DAF CF85 a XF105. Nabízeny jsou dvě varianty: s technickým zatížením 21 nebo 26 tun pro celkovou hmotnost soupravy až 70 tun. Pro speciální aplikace lze celkovou hmotnost soupravy zvýšit až na 120 tun. Kromě snížení spotřeby paliva a vlastní hmotnosti přispívá nová tandemová náprava i ke snížení nákladů na údržbu, protože výměna oleje v zadní nápravě je vyžadována pouze jednou za tři roky nebo po ujetí 450 000 kilometrů.
 
Tandemová náprava SR1360T je obzvláště vhodná pro těžké aplikace, kde je vyžadována zvýšená trakce z důvodu vysoké celkové hmotnosti soupravy. Náprava je vhodná pro těžkou dálkovou přepravu, speciální aplikace a soupravy „ECO-combi“, kde je v případě potřeby vyžadována celková hmotnost až 60 t.
 
DAF ATe
Představení nové tandemové nápravy pro vozidla 6 x 4 a 8 x 4 je v souladu s cílem programu DAF ATe, který zahrnuje kompletní řadu řešení pro snížení spotřeby paliva, emisí a zvýšení hospodárnosti provozu. Program ATe také zahrnuje inovace 12,9litrového motoru PACCAR MX. Tyto inovace zahrnují nové písty, vstřikovače a tepelnou izolaci turbodmychadla. Právě tyto úpravy vedou ke snížení spotřeby paliva o více než 3 %. Navíc je motor vybaven funkcí automatického vypnutí po 5 minutách volnoběhu a maximální rychlost je z výroby omezena na 85, místo 89 km/h, což umožňuje dále snížit spotřebu paliva a emise CO2 o 2 až 3 %. Aby bylo zvýšeno povědomí řidiče o důležitosti nízké spotřeby paliva, informace o aktuální a dosažené spotřebě paliva jsou standardně zobrazeny na centrálním displeji na palubní desce.
 
DAF Trucks N.V.
je pobočkou americké společnosti PACCAR Inc., která je jedním z největších výrobců těžkých nákladních automobilů na světě – je předním výrobcem lehkých, středních a těžkých nákladních vozidel a v kategorii vozidel nad 15 tun má na evropském trhu podíl 15,5 %. Společnost DAF vyrábí kompletní sortiment tahačů a vozidel pro montáž nástaveb a díky tomu může pro každou dopravní aplikaci nabídnout ten správný vůz. Společnost DAF je v čele i v oblasti služeb spojených s produkty, jako jsou smlouvy o opravě a údržbě DAF Multisupport Repair & Maintenance, finanční služby PACCAR Financial a prvotřídní zásobování náhradními díly. Navíc společnost DAF také vyvíjí a vyrábí komponenty, jako jsou nápravy nebo motory pro výrobce autobusů a autokarů po celém světě. Společnost DAF Trucks N.V. má výrobní závody v holandském Eindhovenu a v belgickém Westerlo a více než tisíc servisních a dealerských středisek na území celé Evropy.
 

Přečtěte si také

Přečtěte si také

Back to top button