Motorismus

Transit pětitunka

Ford rozšířil nabídku o historicky první Transit s celkovou hmotností pět tun. U prodejců bude k dispozici od listopadu ve verzi Van nebo podvozek s kabinou.

Nejrobustnější model v historii Transitu prodělal rozsáhlé mechanické úpravy, aby si i při vysoké nosnosti zachoval spolehlivost, kultivovanost a jízdní vlastnosti, které jsou velkým benefite této řady. „Pětitunovým“ Transitem upevňuje Ford svoje postavení na evropském trhu užitkových automobilů. Tři sta kilogramů navíc oproti dosud největší variantě uvítají zejména zákazníci, kteří hledají robustnější základ pro přestavby typu sklápěčů, ambulancí, policejních vozidel, minibusů s 19 sedadly atd.

Větší volnost pro nástavby

Možnost vytvářet přestavby podle individuálních potřeb je pro zákazníky „pětitunových“ užitkových automobilů často zásadní, proto je tento model nabízen v širokém rozpětí variant. Zákazníci mohou vybírat ze tří délek rozvoru, čtyř délek rámu a dvou provedení kabiny, přičemž do dvojkabiny se i s řidičem vejde až sedm osob. Nejvyšší přípustné zatížení podvozku s kabinou činí 2886 kg, což odpovídá čisté nosnosti 2558 kg s tovární valníkovou nástavbou

Ford Transit 5 tun se bude nabízet jako dodávka a podvozek s kabinou (FOTO: Ford)

Transit podvozek s kabinou je ideální pro těžší přestavby od sklápěčů přes vysokozdvižné plošiny až po valníky na přepravu automobilů. Zvýšená celková hmotnost činí z této varianty vhodný základ pro výrobu sanitních nebo policejních automobilů, ale také minibusů nebo vysokokapacitních vozidel pro přepravu tělesně hendikepovaných.

Pět palet

„Pětitunový“ Transit lze objednat rovněž jako „Jumbo“ dodávku L4 s vysokou střechou. Takový model se pyšní užitečným zatížením 2383 kg, objemem nákladového prostoru 15,1 m3 a podlahovou plochou pro přepravu až pěti europalet. S ohledem na možnost přepravy těžších břemen výrobce zesílil bočnice nákladového prostoru. Plochá podlaha je dlouhá 4217 mm, má několik kotevních bodů pro upevnění nákladu a integrovaný stupínek v zadním nárazníku.

Jumbo verze dodávky pojme až pět europalet (FOTO: Ford)

Zesílená konstrukce

Všechny varianty „pětitunového“ Transitu mají kvůli optimální trakci při plném zatížení pohon zadních kol. Pohon zajišťuje dvoulitrový diesel EcoBlue v provedení Heavy Duty Truck (HDT) s výkonem 125 kW (170 k) a točivým momentem 390 Nm. Vzhlede mk vyššímu zatížení konstruktéři upravili podvozek. Náboje kol i samotná kola mají zesílenou konstrukci, zadní pneumatiky byly rozšířeny na 205 mm a posílením prošly rovněž zadní brzdy. Skříňová dodávka má navíc vyztuženou konstrukci karoserie v horní části.

S „pětitunovým“ Transitem dále poprvé přichází do Evropy zesílená zadní náprava o nosnosti 3500 kg, která již prokázala svoji robustnost a odolnost v severoamerických variantách Transitu.

Pětitunový Transit dostal vůbec poprvé zesílenou zadní nápravu o nosnosti 3,5 t, kterou používají severoamerické Transity (FOTO: Ford)

Snadná obsluha i údržba

Také „pětitunový“ dostal veškeré pokročilé bezpečnostní, komunikační i asistenční technologie, k nimž patří komunikační a zábavní systém Ford SYNC 33 nebo Upfitter Interface Module, rozhraní mezi elektroinstalací vozu a nástavby. Díky němu může například výrobce sklápěče zajistit, aby se sklápěcí korbou nebylo možné manipulovat, pokud není vůz zaparkován a nemá zataženou ruční brzdu.

Inovativní online funkce Fordu navíc pomáhají provozovatelům plánovat údržbu a minimalizovat prostoje. Sériově dodávaný palubní modem FordPass Connect4 umožňuje například dálkové aktualizace softwaru bez návštěvy servisu nebo kontrolu některých provozních parametrů vozu přes aplikaci FordPass Pro.5

Poháněna jsou výhradně zadní kola, motor je jediný o výkonu 125 kW (FOTO: Ford)

Přečtěte si také

Back to top button