Zprávy
Nákladní vozy Ford v Česku
Na český trh vstupuje značka Ford Trucks, kterou bude distribuovat společnost F TRUCKS. Za ní stojí firmy KAR group a prodejce osobních a užitkových vozů Ford AUTO IN. Zavedeným značkám chce Ford Trucks konkurovat hlavně nízkými náklady na vlastnictví.
Ford Trucks International patří mezi největší výrobce nákladních vozidel s celkovou hmotností nad 16 tun na světě. Své sídlo má v Turecku, kde je i výrobní závod (kapacita 16 000 aut ročně) a vývojové středisko s 1400 zaměstnanci. Jde o joint venture turecké společnosti KOC GROUP a Ford Motor Company, který měl v roce 2016 čistý obrat 6,1 miliard USD. Ford Trucks je globální značka, která nyní podniká na 34 trzích celého světa (z toho 25 v Evropě, dále Rusko, Čína, Jižní Amerika). Jak během tiskové konference v hotelu Corinthia prozradil Emrah Durman, ředitel mezinárodní sítě Ford Trucks, vstup do České republiky je součástí další expanze této značky: „Trh střední a východní Evropy je pro naši společnost hodně důležitý a Česká republika coby druhý největší trh v tomto regionu bude hrát klíčovou roli.“Již během dvou let by chtěl být Ford Trucks v 50 zemích světa.
Tři základní řady
Nákladní automobily Ford Trucks budou na českém trhu zastoupeny třemi výrobními řadami pokrývající kompletní portfolio – silniční tahače (4×2 a 6×4) s celkovou kombinovanou hmotností 42 t, stavební, resp. konstrukční vozy (6×4, 8×4, 4×2 a 8×2) s hmotností až 41 t a rozvážková, městská vozidla a speciální vozidla (4×2, 6×2, 8×2 a 6×2) s celkovou hmotností až 39 t. K pohonu slouží tři šestiválce Ford Ecotorq Euro 6 vlastní výroby vybavené systémem SCR, EGR, VGT a vstřikováním common rail. Základ tvoří 9 l s výkonem 330 k (243 kW)/1300 Nm, který doplňuje 12,7 l ve dvou výkonových variantách 420 k (309 kW)/2150 Nm a 480 k (353 kW)/2500 Nm. Motory mohou spolupracovat s mechanickými převodovkami ZF 9+1, resp. 16+2, nebo automatizovanou převodovkou 12+2. V základní výbavě vozů nechybějí asistenční systémy jako LDWS nebo AEBS.
Na začátku pět dealerů
Zakladateli a akcionáři společnosti F Trucks jsou společnosti AUTO IN s.r.o., jeden z největších autorizovaných prodejců vozidel Ford v ČR, a KAR group a.s., provozovatel jedné z nejširších servisních sítí pro nákladní vozy a autobusy v ČR. „Naše zkušenosti se značkou Ford jsou vynikající. Užitková vozidla, která prodáváme v našich autosalonech společně s osobními, jsou u zákazníků velmi oblíbená pro svoji spolehlivost a efektivní provoz. Vždyť slovo Transit se v Česku stalo synonymem pro dodávku,“ říká Miloš Pavlíček, majitel společnosti AUTO IN. „Z tohoto důvodu jsme nabídku spolupráce ze strany Ford Trucks International s nadšením přijali a stali se akcionáři nového importéra, společnosti F TRUCKS,“ dodává. Jak prozradil Tomáš Vrátný, člen dozorčí rady F Trucks a šéf ČSAD Logistik Ostrava, příprava vstupu značky Ford Trucks na český trh trvala skoro tři roky. Důležité samozřejmě bylo i budování prodejní a servisní sítě, která bude mít na začátku bude pět servisních a prodejních center, a to v Praze, Plzni, Brně, Olomouci a v Ostravě. Postupně ale dojde k rozšiřování sítě, a to ve spolupráci s KAR group, který provozuje 16 servisů. Počítá se také se zapojením do servisní sítě K24. „Se servisem nákladních vozidel a autobusů máme téměř dvacetileté zkušenosti. V naší síti se pravidelně staráme o více než 6 000 nákladních vozidel a 1 500 autobusů,“ uvádí Luboš Cekr, předseda představenstva společnosti KAR group. Pro zákazníky jsou připraveny servisní kontrakty, asistenční služba, telematické služby či driving academy pro výuku řidičů. Ve spolupráci se společností UnicreditLeasing je připravena i ucelená řada finančních produktů.
Lákavá cena a nízké TCO
Uspět na českém nasyceném trhu chce F Trucks nejen agresivní cenovou politikou, ale také nízkými celkovými náklady na vlastnictví (TCO). Jak několikrát zopakoval Tomáš Vrátný, nákladní vozy Ford nabízejí skvělý poměr ceny a užitné hodnoty a také robustní a jednoduchou konstrukci. Benefitem bude i pětiletá záruka.
Až 10 %
Ve střednědobém plánu chce F Trucks získat 5% podíl na českém trhu, v dlouhodobém horizontu dokonce 10%. V první fázi se zaměří na stavební sektor a distribuci, zákazníky pro tahače budou hledat hlavně mezi menšími firmami provozující vnitrostátní přepravu. Letos chtějí oslovit cca 50 firem, které nějakou formou spolupracují s ČSAD Logistik Ostrava (stejně jako KAR group patří do skupiny ČSAD Ostrava). Bližší technické informace o vozech Ford Trucks spolu s prvním testem přineseme v příštím čísle magazínu.