Pravidla pro silniční dopravce jdou na ruku západu
ČR má poslední možnost to ovlivnit.
Při loňské preventivní kontrolní akci Ministerstva práce a sociálních věcí a Ministerstva dopravy na hraničních přechodech Rozvadov a Hatě bylo zjištěno, že zatímco řidiči z nových členských států EU mají většinou k dispozici pracovní smlouvy v několika evropských jazycích, řidiči ze západních států o povinnostech při vysílání často nemají ani základní informace.
Europoslankyně Martina Dlabajová, členka Výboru pro zaměstnanost a sociální věci a Výboru pro dopravu, připravila několik konkrétních pozměňovacích návrhů na vyjmutí dopravy z působnosti směrnice o vysílání pracovníků. Minulý týden v Bruselu završila již šestou sérii náročných vyjednávání v trialogu, jejíž výsledky značně znepokojily české dopravce. „Znění textu se za celé dva roky vyjednávání výrazně přiblížilo potřebám západoevropských zemí, zejména Francie. Na jejich straně není žádná vůle k tomu, aby se pro odvětví dopravy přijala zvláštní úprava. Tím by došlo k jejímu vynětí ze směrnice, jejíž pravidla jsou původně nastavena pro stavební sektor,“ říká europoslankyně Dlabajová. Jak dodává, těmto zemím jde jen o ochranu vlastního trhu před levnou konkurencí ze střední a východní Evropy.