Zprávy

Scania předběhla konkurenci

Nákladní vozidla Scania nové generace zaznamenali okamžitý úspěch.
Po vyhlášení modelu řady S za „International Truck of the Year“ společnost Scania smetla konkurenci ve všech prestižních srovnávacích i samostatných testech odvětvových médií, na jakých se zúčastnila.

„Věděli jsme, že naše nákladní vozy mají vynikající vlastnosti a nyní jejich znamenitý výkon získal i objektivní potvrzení,“ říká Christopher Podgórski, hlavní viceprezident společnosti Scania a vedoucí Divize nákladních vozidel. „Zákazníci se mohou těšit na nebývalý zážitek z jízdy s nepřekonatelnou spotřebou paliva.“
 
Nákladní vozidla nové generace byly oceněny téměř ve všech aspektech – za své hnací ústrojí, výkon, komfort, brzdné schopnosti, jakož i viditelnost a řízení. „Vysoký výkon s nízkou spotřebou paliva, nejlepší jízdní vlastnosti, vysoká úroveň komfortu
a lepší místo na práci – to vše zručně dláždí cestu nové třídě S,“ napsal německý dopravní magazín Lastauto Omnibus ve svém shrnutí náročného srovnávacího testu zahrnujícího 1 000 bodů. Dodal, že „Scania vyniká v oblasti boční stability s přesným řízením a celkovým pocitem kontroly nad vozidlem.“
 
Další srovnávací test, tentokrát pod vedením německého dopravního magazínu KFZ-Anzeiger, zase zjistil, že model Scania S 500 je „fantasticky úsporný“. Je vlastně prvním vozem, který na své zkušební trase zaznamenal spotřebu pod 30 litrů
na 100 km. Rozhodně nejlepší poměr ceny a kvality, zněl konečný verdikt.
 
Vynikající spotřebu paliva potvrdil i test předního francouzského dopravního magazínu France Routes. Ten podrobil nový model Scania R 500 náročným testům na 419 kilometrové trati v jihovýchodní Francii. Během pěti hodin testování zaznamenalo vozidlo Scania R 500 nové generace historicky nejnižší průměrnou spotřebu paliva – 28,4 litrů na 100 km.
 
„Vytyčili jsme si ambiciózní cíl: vyvinout nejlepší nákladní vozidlo, jaké kdy svět viděl,“ říká Podgórski. „Navíc tato vozidla by měly být přesně přizpůsobené charakteristikám jednotlivých odvětví, a tím pádem mít tu nejlepší celkovou provozní hospodárnost. S velkým potěšením můžeme říci, že tyto ambice byly nyní nezávisle potvrzeny.“

Přečtěte si také

Back to top button