Silniční doprava

DAF pro plyn

DAF pro plyn. Společnost M+L Logistika převzala 14 nákladních vozidel DAF XF s valníkovou nástavbou pro přepravu technických plynů v tlakových lahvích. Pro tuto dopravní společnost to znamená návrat vozidel DAF do její flotily. 

Společnost M+L Logistik vznikla na počátku devadesátých let a po více než třiceti letech fungování nyní vlastní vozový park s 250 vozidlovými jednotkami a nabízí širokou škálu služeb, včetně klasické kamionové dopravy, segmentů ADR a frigo, zásobování automotive, kombinované přepravy, přepravy sypkých hmot, rozvozu a kontejnerové přepravy. Na konci léta její flotilu rozšířily další vozy. V náročném výběrovém řízení, kde hrála klíčovou roli flexibilita, bezpečnost, doprovodné služby a ekonomika provozu, uspěly vozy DAF Trucks řady XF.

Na podvozcích jsou valníkové nástavby od společnosti Wecon

Přeprava tlakových lahví

Zadavatel přepravy požadoval po společnosti M+L Logistik velkou flexibilitu, protože svým zákazníkům dodává lahve v nejrůznějších množstvích na nejrůznější místa často s omezeným manipulačním prostorem. „Přeprava tlakových lahví je velmi specifická z mnoha důvodů, mimo jiné i z hlediska manipulace. Proto jsme potřebovali opravdu široké portfolio vozidel v nejrůznějších konfiguracích. Máme tu tříosé valníky se zadní natáčecí nápravou, dvou- a třínápravová vozidla s přívěsem, dále vozidla s hydraulickou rukou, popř. s integrovaným vysokozdvižným vozíkem, který může být umístěn buď na samotném valníku, nebo na přívěsu,“ vysvětluje důvody volby Michal Marek, projektový manažer společnosti M+L Logistik.

Některá vozidla mají hydraulický jeřáb od firmy Hiab

Komfort a bezpečnost 

Při výběru vozidel hodně mysleli i na řidiče, pro které je taková přeprava velmi náročná. Proto měli velké nároky na komfort a bezpečnost. Všechna vozidla jsou proto osazena couvacími kamerami jak na valníku, tak i na přívěsu. Podvozky všech vozidel používají vzduchové odpružení a bezpečné brzdění zajišťuje intardér. Řidiči mají k dispozici nezávislou klimatizaci a chladničku. Zejména ve městech je skvělým pomocníkem spodní obrubníkové okno ve dveřích spolujezdce nebo na bočním sloupku umístěná kamera monitorující prostor okolo vozidla. Velký důraz jsme kladli také na motory, proto jsou vozidla osazena nejsilnějšími pohonnými jednotkami o výkonu 480, respektive 530 koní,“ dodává Marek. 

Společnost Contsystem dodala i závěsné vysokozdvižné vozíky Moffett

Spolupráce na úrovni

Náročný úkol nakonfigurovat vozidla dle požadavků tendru, koordinovat spolupráci s dodavatelem nástaveb a příslušenství a vlastně zajistit realizaci celého kontraktu připadl prodejci společnosti DAF Trucks Praha Davidu Kaňovskému. Ten při slavnostním předávání vozidel řekl: „Jsem rád, že jsme zástupcům M+L Logistik prokázali nejen kvalitu vozidel DAF, ale také naše schopnosti.“ Jeho slova potvrzuje Josef Melzer, jeden z jednatelů společnosti M+L Logistik: „Podnikáme v náročném segmentu dopravy a potřebujeme mít kompetentního a spolehlivého dodavatele vozidel a služeb, na kterého se můžeme spolehnout. V panu Kaňovském a jeho spolupracovnících jsme takové partnery našli. Kromě všech technických parametrů, jež společnost DAF Trucks Praha splnila na výbornou, je to právě i lidský přístup jejích zaměstnanců, který při výběru finálního dodavatele sehrál neméně důležitou roli.“

Část vozidel má i dvounápravové přívěsy

Konfigurace předávaných vozidel

V dodávce byly jak dvou-, tak i tříosé podvozky DAF XF FAN s odlehčovací a natáčecí zadní nápravou. O odpružení se starají vzduchové měchy na všech nápravách, vybavené monitorováním zatížení v reálném čase.

Spací kabina je vybavena integrovanou chladničkou, nezávislou klimatizací i topením. Nízkou spotřebu zajišťují úsporné motory v kombinaci s automatizovanou převodovkou a prediktivní tempomat. Vozidla samozřejmě splňují nové bezpečnostní předpisy ADAS.

Zdroj
Redakce

Přečtěte si také

Back to top button