Silniční doprava

GasNet uspořádal první konferenci o LNG v Česku

Největší tuzemský distributor zemního plynu společnost GasNet uspořádala společně s dalšími subjekty vůbec první konferenci o využití LNG v nákladní dopravě v České republice. Kromě představitelů GasNetu na konferenci vystoupili zástupci Ministerstva dopravy, VUT v Brně i dalších subjektů podílejících se na rozvoji tohoto efektivního a ekologického paliva v nákladní dopravě. Účastníci konference potvrdili dobrou perspektivu LNG v České republice.

První konference o využití zkapalněného zemního plynu (LNG) v nákladní dopravě se konala formou videokonference za účasti více než 50 zástupců Ministerstva průmyslu a obchodu, Ministerstva dopravy, dopravců i dalších odborníků z oblasti nákladní dopravy a požární bezpečnosti staveb.

Přečtěte si také

V Evropě je už přes 15 000 vozů na LNG, počet vozidel i stanic rychle poroste i u nás

Globální pohled na možnosti vyššího využití LNG v nákladní dopravě přinesl docent Zdeněk Dufek ze Stavební fakulty VUT v Brně.Světový a evropský s LNG pochopitelně také poznamenala pandemie COVID-19, ale růst se i přes pandemii nezastavil a  očekává se i v dalších letech. V současné době jezdí po evropských silnicích více než 15 000 nákladních aut na LNG, tento počet bude stále stoupat a také proto můžeme očekávat i rychlý růst počtu vozů i plnicích stanic také u nás,“ řekl mimo jiné Zdeněk Dufek.

Trend zvyšujícího se zájmu potvrdili i zástupci dovozců vozidel na LNG, což jsou v současné době značky Volvo, Scania a Iveco. V blízké budoucnosti by mělo být v České republice 18 LNG plnicích stanic, většina z nich bude v provozu do konce příštího roku.

GasNet už má 2 LNG stanice a podělil se o praktické zkušenosti

Program konference byl z velké části zaměřen na praktické aspekty a zkušenosti pro další rozvoj LNG. Velmi zajímavé přednášky se týkaly tankování vozů, projektování LNG stanic nebo dopravy LNG do České republiky. „Máme už roční zkušenosti z provozování stanice v Klecanech u Prahy, před týdnem jsme otevřeli naši druhou plnicí stanici v Mladé Boleslavi. Jsem přesvědčen o tom, že právě naše praktické a pozitivní zkušenosti o bezpečném provozu stanic, nákladních aut, o rychlém natankování a třeba i informace o splnění tuzemských bezpečnostních norem posunou rozvoj LNG do další etapy. Diskuse nad obecnými i ryze provozními a technickými tématy nás hodně posunuly a jasně ukázaly perspektivu LNG v České republice,“ uzavírá Filip Dostál.

Přečtěte si také

Back to top button