MAN předal první elektrický eTGX Ultra Low Liner v ČR
MAN předal první elektrický eTGX Ultra Low Liner v ČR. Začátkem května byl společnosti DHL, prvnímu zákazníkovi tohoto typu v Česku, oficiálně předán první elektrický tahač MAN eTGX. Jedná se o první sériově vyráběný lowdeckový e-truck pro použití velkokapacitních návěsů s objemem až 100 m3 a vnitřní výškou tři metry. Jezdit bude pro automobilku Škoda Auto.
Výrobní závod Škoda Auto v Mladé Boleslavi se na začátku května stal místem, kde zástupci společností DHL a Škoda Auto převzali zcela první elektrický tahač eTGX Ultra Low Liner (low deck), vybavený šesti bateriemi o celkové využitelné kapacitě 480 kWh a motorem o výkonu 330 kW.
„Tahače MAN eTGX ve variantě low deck jsou vyvinuty speciálně pro požadavky velkokapacitní dálkové dopravy,“ říká Jan Kohlmeier, generální ředitel společností MAN Truck & Bus Česká republika, a dodává: „Plně elektrický model eTGX má dojezd až 500 km a je průkopníkem ve své třídě z hlediska modulárního bateriového systému a variability volitelných konfigurací. Jsme rádi, že společnost DHL je jedním z prvních majitelů tohoto modelu. Je to důležitý milník pro nákladní dopravu nejen v České republice, ale i v Evropě.“

Na cestě k nulovým emisím
Společnost DHL Supply Chain vždy patřila k průkopníkům alternativních typů pohonů. „Zařazení elektrického tahače MAN eTGX do naší flotily je dalším krokem na cestě k nulovým emisím. Do udržitelných způsobů dopravy investujeme již od roku 2019,“ vysvětluje Kateřina Rázlová, viceprezidentka transportu pro střední a východní Evropu DHL Supply Chain, a pokračuje: „Ekologické varianty jsou součástí všech nabídek na transport, které v DHL Supply Chain připravujeme. Nabízíme různé možnosti, ať už se jedná o využití tahačů na alternativní paliva, nebo elektrická nákladní auta.“ Firma dnes provozuje jednu z největších flotil nákladních vozidel na LNG u nás a zařazení elektrického trucku je jen dalším logickým krokem na cestě k udržitelné dopravě. Jak dále poukazuje, DHL Supply Chain se dlouhodobě snaží hledat řešení, která kombinují zelené technologie a celkovou efektivitu.
Jediný svého druhu
Plně elektrické nákladní vozy MAN nabízejí obrovskou škálu konfigurací, které jsou vhodné pro všechny běžné aplikace. Model eTGX ve verzi Ultra Low Liner (low deck) s výškou točnice pouhých 950 mm, velmi krátkým rozvorem 3,75 m a maximální kapacitou baterií se například dokonale hodí pro logistiku v automobilovém průmyslu s velkoobjemovými návěsy.

Díky modulární koncepci hnacího ústrojí se čtyřmi, pěti nebo šesti bateriemi a dvěma volitelnými verzemi motoru o výkonu od 210 až do 410 kW lze tahač eTGX optimálně přizpůsobit pro každou přepravní úlohu. Kromě standardní technologie nabíjení CCS (s výkonem až 375 kW, kdy z 20 % na 80 % kapacity baterií lze dnes dobít za cca 53 min, při maximálním proudu 500 A) lze eTGX objednat také již s novým standardem MCS – zpočátku s nabíjecím výkonem 750 kW a později až jeden megawatt.
Pomohou s přechodem
Při přechodu na elektromobilitu mohou dopravní společnosti využít komplexní 360stupňové poradenství eMobility společnosti MAN . Tato služba zahrnuje podrobné analýzy provozu vozidel a specifikaci požadavků na potřebnou nabíjecí infrastrukturu. Součástí nabídky je rovněž zajištění samotné infrastruktury ve spolupráci s osvědčenými technologickými partnery. Pro nová elektrická vozidla značky MAN jsou – obdobně jako u konvenčně poháněných modelů – k dispozici rozšířené digitální služby, servisní smlouvy a flexibilní možnosti financování, cíleně přizpůsobené specifikům elektromobility.