Vozidla DAF CF a XF jsou k dispozici s možností přepínání pohonu předních kol
Pro vozidla, která ujedou většinu kilometrů po silnici, ale někdy musejí jezdit v terénu nebo v kluzkých podmínkách, zavádí společnost DAF hydraulický pohon předních kol, který lze aktivovat přepnutím spínače.
Tento nový pohon „PXP“ byl vyvinut ve spolupráci se společností Paul Nutzfahrzeug a bude dostupný pro tahače DAF CF a XF 4×2 poháněné motorem PACCAR
MX-11 nebo MX-13. Další typy podvozku budou následovat později v tomto roce.
Trvalý pohon všech kol pro vozidlo, které občas jezdí v terénu, obvykle znamená značné náklady ve smyslu pořizovací ceny, údržby a spotřeby paliva. Někdy je však velmi důležité mít k dispozici extra trakci, aby bylo možné překonat příkopy, písčité cesty, nezpevněné vozovky na staveništích a prudké svahy.
Pro takovéto náročné okolnosti nyní společnost DAF zavádí možnost hydraulického pohonu předních kol pro tahače CF a XF 4×2, kterou lze aktivovat přepínačem na přístrojové desce. Pokud vozidlo zaregistruje prokluz poháněných kol, automaticky se aktivuje funkce dodatečného pohonu PXP (zkratka pro „Paul Xtra Power“). Čím větší je prokluz v zadní části vozidla, tím více tažné síly poskytnou přední kola.
Dostupný až do 4. rychlostního stupně
Pohon předních kol s možností přepínání je k dispozici v prvních čtyřech rychlostních stupních pro jízdu vpřed a v prvním a druhém stupni zpátečky. Při rychlostech vyšších než 20 kilometrů za hodinu (a/nebo od 5. rychlostního stupně výše) přepne pohon PXP zpět do pohotovostního režimu. Systém se znovu aktivuje při nižších rychlostech a vždy, když je jeho použití potřeba.
Žádné kompromisy v optimálním využití
Aby bylo možné využívat pohon předních kol s možností přepínání, je náboj každého kola na pření nápravě vybavený hydraulickým motorem, který vytváří točivý moment nejméně 6 435 Nm při maximálním tlaku systému 360 barů. To zajišťuje optimální výkon a dlouhodobou spolehlivost. Jedinečnost funkce spočívá v tom, že jsou motory poháněny hydraulickým čerpadlem, které se montuje přímo na PTO motoru, což šetří hmotnost i místo na podvozku. Navíc může hydraulické čerpadlo pohánět i komponenty, jako jsou jeřáby, systémy ramen opatřených hákem, stabilizátory a systémy nakladačů, což nabízí maximální efektivitu. To znamená, že stačí pouze jedna hydraulická nádrž, což také vede ke snížení hmotnosti a úspoře místa na podvozku.
Novým systémem PXP společnost DAF znovu prokazuje svou schopnost poskytnout optimální řešení pro každý požadavek přepravy. Proměnlivý pohon předních kol navíc přináší specifické výhody ve smyslu výkonu, hmotnosti a místa na podvozku.