Volkswagen Amarok V6 TDI: posledních šestnáct
Výroba tohoto pick-upu byla sice ukončena již vloni, prodejci ale mají na skladě stále ještě několik aut. Část z nich je i v námi testované lifestylové výbavě Aventura.
Volkswagen Amarok,který přišel na trh v roce 2011, byl právem jeden z nejprodávanějších pick-upů u nás. Na trhu je od roku 2011. Nemohl se sice pochlubit největším interiérem ani nejnižší cenovku, jako jeden ze dvou pick-upů u nás měl ale pod kapotou naftový V6, a i přes vysoké užitečné zatížení a pracovní základ se mohl pochlubit komfortem blízkým SUV.
Zajímavá alternativa
V lifestylové výbavě Aventura, s modrou metalízou, prahovými chromovanými nášlapy, LED světly, 20“ litými koly, a hlavně s nástavbou Road Ranger se třemi výklopnými, dálkové odemykatelnými bočními okny poslouží jako plnohodnotná alternativa k velkým SUV. Hlavně v modré metalíze Ravena je Amarok doslova magnetem pro oči kolemjdoucích. A bohužel také pro zloděje, kteří se do něj přes boční okna dostali.
Jen tvrdé plasty na přístrojové desce dávají tušit, že Amarok je v základu pick-up a tedy pracovní nástroj. V případě verze Aventura to ale dokonale maskuje kožené čalounění nebo elektricky ovládaná sedadla ergoComfort vpředu. Dřívější datum narození Amaroku prozrazuje „starý“ typ koncernového multimediálního systému, který si ale i dnes poradí s Apple Car Play či Android Auto. Zatímco vpředu si kabina Double Cab cestující doslova hýčká, vzadu je to s místem už o něco horší.
Objem ničím nenahradíš
Krok Volkswagenu se šestiválcovými diesely, které nahradily (pro tak velké auto) choulostivé čtyřválce BiTDI, se s odstupem času ukázal jako správný krok. Zákazníci pochopili, že stojí za to si připlatit za 3.0 V6 TDI, protože ve výsledku na tom vlastně vydělají. Volkswagen nabízel čtyři verze se 120,150, 165 a 190 kW, přičemž testovaná Aventura měla tu nejsilnější. 256 k a k tomu 580 Nm jsou ve spojení s osmistupňovým automatem parametry, které nedávají důvod ke strádání, spíš naopak. Ačkoliv Amarok není řádný drobek, V6 má síly na rozdávání, která navíc není vykoupena vysokou spotřebou. Dlouhodobý průměr se totiž ustálil na 8,1 l/100 km, což je na úrovni konkurenčních čtyřválců v pick-upech. A když se hodně snažíte, dokáže V6 pelášit i za sedm litrů. Na dálnici, kde už má Amarok značné pasivní odpory, motor spolkne něco mezi 9,5 a 10 l. Díky 80litrové nádrží ale nebudete jezdit k pumpě tak často. No a jako bonus k tomu dostanete nádherné vrnění motoru V6.
Jako osobák
Volkswagenu se v případě Amaroku podařil opravdu husarský kousek, když jeho pérování naladil na úroveň velkých SUV se samonosnou karosérií. A to má vzadu listové pružiny. Jeho komfortu a klidu na silnici se nevyrovnal žádný jiný pick-up, ani Mercedes-Benz třídy X s V6. Jenže Amarok se rozhodně neztratil ani v náročném terénu, vedle off-roadového režimu pohonu měl i závěr zadního diferenciálu, a hlavně slušnou světlou výšku. Díky tomu si poradil s většími nástrahami než jenom s polní cestou k chalupě.
Jenom skladovky
Na konci ledna si drželi prodejci na skladu ještě 16 Amaroků, většinou v lepších výbavách včetně Aventury (nabídka zde). Například Porsche Smíchov ho měl i s nástavbou a světelnou rampou za 1,3 milionu korun. Kdo ví, jak dopadne spolupráce s Fordem, na jehož základě vyjede příští Amarok.