Logistika a sklady

Odvětví námořní přepravy zůstává nestabilní

Odvětví námořní přepravy zůstává nestabilní. Přestože současné kapacity lodí směřujících z Asie do Evropy jsou dostatečné, spolehlivost servisů se v posledních měsících mírně zhoršila a očekává se nárůst cen. Mezinárodní poskytovatel přepravních a infologistických služeb cargo-partner na tuto situaci reaguje nabídkou nových řešení.

Celosvětová poptávka po námořní kontejnerové přepravě zůstává na nízké úrovni, což se odráží i ve statistikách světového obchodu, které obecně stagnují. V první polovině roku 2023 byl zaznamenán extrémní pokles cen. Přesto Drewry World Container Index (WCI) nedávno signalizoval, že některé trhy už možná dosáhly dna a pomalu se začínají zotavovat, například na transpacifické trase z Asie do Severní Ameriky. Evropa a USA by také mohly zaznamenat nárůst importu.

Navzdory nízké poptávce překvapivě můžeme vidět opětovný nárůst přetížení lodí. Podle Kiel Trade Indicatoru 8 % veškerého zboží odeslaného po celém světě v současnosti uvízlo na kontejnerových lodích a tuto hodnotu lze považovat za neobvykle vysokou. To se odráží i ve spolehlivosti globálního přepravního řádu rejdařů, která po růstu, který zaznamenala během první poloviny roku 2023 klesla v červnu o 2,5% na 64,3%.

Nejrychlejší námořní spojení pro zásilky z Asie

Pro společnosti, které potřebují zkrátit tranzitní čas jejich zásilek, nebo hledají komplexní řešení s door-to-door doručením, skladováním, distribucí a celním odbavením nabízí cargo-partner Adria Express EMERGENCY servis z přístavů Shenzhen, Ningbo a Qingdao. „Jde o přímý servis přes přístav Koper s tranzitním časem mezi přístavy již od 19 dnů. Kromě celokontejnerových zásilek provozujeme na pravidelné bázi i vlastní sběrný servis s dekonsolidací v našem skladu v Lublani. Odtud trvá přeprava zboží do České republiky cca. 7 dní,“ vysvětlil výhodu servisu Ing. Jiří Jelínek, Managing Director cargo-partner v České republice.

Přeprava nebezpečného zboží v LCL kontejnerech z Číny

Přeprava ve sběrných námořních kontejnerech je nejekonomičtějším řešením při přepravě ze zámoří. Společnost cargo-partner tento způsob přepravy nově nabízí již i pro dovozce baterií pro elektrická vozidla, e-kola, elektrické nářadí a medicínská zařízení. „Díky 40 letým zkušenostem a široké síti rejdařských společností, se kterými spolupracujeme, jsme dokázali reagovat na poptávku po sběrné přepravě nebezpečného zboží 8 a 9 třídy, které zahrnují i ​​power banky, mobily s baterií či svítidla.“ uvedl Jelínek. I pro tento typ zboží poskytuje cargo-partner door-to-door servis včetně vyzvednutí a konsolidace z kterékoli části Číny. „LCL kontejnery na týdenní bázi směřují z přístavu Šanghaj do Koperu s průměrným tranzitním časem 29 dní. Sběrný kontejner se otevře až v našem skladu v Budapešti nebo Lublani, odkud se zboží dále distribuuje konečným příjemcům,“ doplnil Jiří Jelínek.

Přeprava po železnici jako alternativa

Železniční přeprava je rychlou, nákladově efektivní a ekologickou alternativou k letecké a námořní přepravě pro zboží z Číny do České republiky. cargo-partner zajišťuje přepravu kusových zásilek ve sběrných kontejnerech i celokontejnerů po Hedvábné stezce. Vlastní LCL servis na týdenní bázi provozuje z oblasti Šanghaje, Shenzhenu a Ningba do Polska, kde se sběrné kontejnery dekonsolidují. „Nakládka a vykládka sběrných kontejnerů probíhá v našich skladech v Číně a Polsku, díky čemuž umíme garantovat nejvyšší míru bezpečnosti. Přepravní doba mezi železničními terminály se pohybuje v rozmezí 14 až 16 dní, což klientům umožňuje rychlejší doručení než při námořním servisu a zároveň s nižšími náklady než by to bylo při letecké přepravě,“ uvedl Jiří Jelínek. Poskytovatel logistiky zároveň zajišťuje přepravu celokontejnerových zásilek z České republiky do Číny.

Zdroj
cargo-partner

Přečtěte si také

Back to top button