Testy osobních vozů

BMW M3 Competition – Supersport s batohem

BMW M3 Competition – Supersport s batohem. BMW konečně dostalo odvahu a nabídlo model M3 v kombiverzi Touring. A když už, tak rovnou jen v té nejostřejší variantě Competition. Ale ani s rakví na střeše z originálního příslušenství to klasické rodinné auto na každodenní ježdění fakt není. 

Co si budeme povídat, BMW M3 je od dob generace E46 legenda, která se ale vyráběla jen jako sedan, kupé nebo kabriolet. Těžko říct, proč s kombi BMW tak otálelo, když třeba větší varianta M5 Touring dostala. Možná za to může fakt, že za deset let asi skončí éra spalovacích motorů, a tak si řekli, proč ne, proč to nerisknout? Jenže pro BMW to je trefa do černého, zájem prý předčil očekávání trojnásobně. A to základní cena vozu startuje na 2,2 milionu korun. 

Ze čtveřice koncovek vychází pořádné hromobití 

Pan nepřehlédnutelný 

M3 Touring Competition je už od pohledu dost magické auto, a když ho obléknete do rudého laku Toronto Red, který zkombinujete s černými prvky karoserie a 20″ kovanými koly, je to magnet pro oči. Pozornost budí i rakví na střeše z nabídky originálního příslušenství BMW v barvě karoserie. Vůbec nejvíc se mi ale líbí čtyři mohutné koncovky výfuku, připomínající rouru od kamen, které zdobí záď vozu. A kromě obrovského proudu spalin z nich jde i nádherný zvuk, který se jen tak neomrzí.

Dvě rudá tlačítka na volantu dokážou proměnit vozidlo okamžitě v bestii 

Interiéru dominují standardně dodávané „emkové“ anatomické sedačky (můžete mít i skoro závodní verze), které nabízejí ten správný mix komfortu a slušného sevření těla. Rudá barva interiéru s hliníkovými dekoracemi a černým stropem vypadají hodně cool. 

Superzážitky pro každého

M3 Touring Competition je auto mnoha tváří. Přiznám se na rovinu, denně do práce bych s ním jezdit nechtěl. I v komfortním režimu je totiž tvrdé a obavu bych měl jak o nárazníky (auto je poměrně nízké a obrubníky naopak vysoké), tak i o krásná kola. Může být něco tak šíleného rodinné auto jenom proto, že to má větší kufr? To by musela být vaše rodina stejně bláznivá jako vy, protože s tímhle autem prostě máte chuť jezdit svižně a na hraně. Pro to ho v Mnichově stvořili a byla by škoda se s ním ploužit jenom proto, že se vaše žena bojí vytočené jedničky. Ono tohle auto vlastně vůbec nedává smysl, a snad právě proto se do něj zamilujete. 

Originál sedačky nabízejí skvělé boční vedení i dostatečný komfort

Drží jako přilepené

Díky podvozku se specifickými pružinami, tlumiči, aktivnímu pohonu všech kol a lepivým gumám Michelin Pilot Sport 4, které dokážou na vozovku přes osmistupňovou automatickou převodovku přenést 510 koní (375 kW) a 650 Nm přeplňovaného zážehového šestiválce, můžete v zatáčkách zažít obrovskou přilnavost. Vaše tělo může čelit značnému přetížení, a to vše s obrovskou dávkou jistoty, která i průměrně bázlivému řidiči dá křídla. Pohon všech kol nabízí tři režimy (4WD, 4WD Sport nebo 2WD), přičemž každý z nich mění míru rozdělení točivého momentu a citlivost ESP. Posledně jmenovaný stabilizaci vypne, a to pak chce opravdu hodně dobře, hlavně ale rychle sladěné nohy, ruce i mozek, protože zadní pneu nemají šanci zvládnout tolik síly a je třeba rychlých reakcí volantem. Driftovat s tímhle autem je tak snadné a krásné. 

V Mnichově motory pořád umějí, tenhle třílitrový klenot zvládá až 510 k

Bleskové reakce 

Na volantu nechybějí ani dvě rudá tlačítka M1 a M2, která vozidlo bleskově přepnou do vámi předdefinovaného jízdního režimu. To se hodí, když se před vámi nečekaně zjeví krásná klikatá silnice s hladkým asfaltem nebo na vás prostě jen přijde „slina“ a budete chtít adrenalinovým způsobem spálit palivo. To je disciplína, kterou šestiválec umí opravdu dobře. Spotřeba se pohybovala od minimálních 11 až po 20 l/100 km. Ale ten zážitek za to opravdu stojí.

Technická data: 

BMW M3 Competition M xDrive Touring

Motor: Ř6/zážehový přeplňovaný

Zdvihový objem: 2967 cm3

Max. výkon: 375 kW (510 k)/6250 min-1

Max. točivý moment: 650 Nm/2750–5500 min-1

Maximální rychlost: 280 km/h

Zrychlení 0–100 km/h: 3,6 s

Převodovka: A8

Kombinovaná spotřeba: 10,1 l/100 km

Spotřeba v testu: 12,5 l/100 km

Pohotovostní hmotnost: 1940 kg

Celková hmotnost: 2445 kg

Objem zavaz. prostoru: 500/1510 l 

Rozměry d × š × v: 4801 × 1903 × 1446 mm

Rozvor: 2857 mm

Základní cena test. vozu: 2 213 029 Kč bez DPH

Přečtěte si také

Back to top button