Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 147 kW DSG: proč jsem tak dobrý?
Kompaktní SUV Volkswagen Tiguan neměl mnoho slabin, takže vlastně ani nebylo potřeba nic zásadního měnit. Modernizace ale přinesla jinou příď, vylepšený infotainment systém a nový nejvýkonnější diesel, který jsme vyzkoušeli.
Tiguan patří dlouhodobě k nejprodávanějším kompaktním SUV v Evropě a spolu s Golfem představují klíčové modely Volkswagenu. Obrovskou předností Tiguanu vždy byla vysoká univerzálnost, která spojovala vlastnosti Golfu, Passatu Variant a Touranu.
Touareg, nebo Golf?
Asi nejvíc tvůrci změnili čelní partii, kdy se snažili Tiguan vizuálně více přiblížit Touaregu. Z boku a zezadu už se k němu hlásil už před faceliftem. Nová příď má ale víc rysy nového Golfu, a to hlavně díky světlometům. Ty mohou ukrývat nejnovější typ Matrix LED s označením IQ.Light, který díky 24 diodám v každé lampě perfektně svítí i vykrývají ostatní vozidla. K Touaregu se snad hlásí mohutnými chromovanými lištami v masce chladiče. Ve výsledku to ale bylo jedno, protože největší obdiv na testovaném Tiguanu stejně sklízela modrá metalíza Nightshade a velká 20“ kola.
Staré i nové
Přestože Tiguan prošel modernizací, základ vozů ještě neumožnil implementaci všech vychytávek nového Golfu. I zde se ale projevil úbytek klasických ovladačů na středovém panelu ve prospěch dotykových plošek, které nyní převládají. Hlavním prvkem je obří 9,2“ veliký dotykový displej vrcholného infotainment systému, který již využívá novou architekturu MIB3. Pracuje svižně a bezdrátově se spojí s Apple Car Play. Pod ním se nachází ovládací panel klimatizace s výhradně dotykovými prvky, na něž jsem si během týdne prostě nezvykl. Třeba světla se ale zapínají klasickým kruhovým ovladačem. Zatímco volant je nový, virtuální přístrojovou desku už měl Tiguanu i před faceliftem.
Skvělý univerzál
Velká síla Tiguanu spočívá v jeho interiéru. Vzhledem k vnějším rozměrům je totiž nadprůměrně prostorný. Má i vynikající sedadla, přičemž ta zadní jsou stále posuvná a mají nastavitelná opěradla navíc dělená v poměru 40/20/40. To se hodí pro převoz lyží. Zavazadlový prostor nabízí v závislosti na posunutí sedadel 470 až 615 l. Praktické jsou i výklopné schránky ve stropě, velké kapsy ve dveřích nebo otevřené přihrádky na kraji zadních sedadel. Tiguan prostě myslí rodinně.
Nový vrchol
Zájemci o naftový motor mají na výběr ze dvou verzí nové generace dvoulitru TDI (EA 288 Evo). I základní se 110 kW/150 k bude vyhovovat většině zájemců, takž výkonnější se 147 kW/200 k je vlastně nadstavba. Na dynamiku a zátah 400 Nm si člověk velmi snadno zvykne, ve srovnání s mdlým 140kW předchůdcem je to velký posun. Skvěle utlumený čtyřválec se pojí výhradně s automatem a pohonem všech kol 4Motion, což šponuje cenu už ne zrovna levného Tiguanu ve srovnání se základním TDI o dalších 83 000 Kč (cena od 984 300 Kč). Trochu s rozpaky jsem sledoval spotřebu, která se dlouhodobě pohybovala kolem 7,5 l/100 km. Čekal jsem o něco méně. Venku ale mrzlo až praštělo, všude spousta sněhu, do toho opojný zátah motoru, štědrá (a něco vážící) výbava verze Elegance a navrch obří kola. Mile mě ale překvapilo, s jakou grácii a klidem se s nimi vypořádalo adaptivní pérování. Je celkově logicky tužší, ale stále ještě v kategorii velmi pohodlné.
Tiguan se řídí velmi přirozeně jako již několikrát zmiňovaný Golf. Tohle SUV je skoro tak dokonalé, až je ve výsledku nudné. Ale to je pro něj v tomto případě velká pochvala.
Vozidlo | Volkswagen Tiguan Elegance 2.0 TDI DGS 147 kW Elegance |
Motor: | Ř4/vznětový přeplňovaný |
Zdvihový objem: | 1968 cm3 |
Max. výkon: | 147 kW (200 k)/3600 min-1 |
Max. točivý moment: | 400 Nm/1750-3500 min-1 |
Maximální rychlost: | 216 km/h |
Zrychlení 0-100 km/h: | 7,5 s |
Převodovka: | A7 |
Kombinovaná spotřeba: | 5,3 l/100 km |
Komb. spotřeba v testu: | 7,5 l/100 km |
Emise CO2: | 140 g/km |
Pohotovostní hmotnost: | 1640 kg |
Celková hmotnost: | 2300 kg |
Objem zavazadlového prostoru: | 470-615/1655 l |
Rozměry d/š/v: | 4511 x 1839 x 1675 mm |
Rozvor: | 2679 mm |
Základní cena test. vozu: | 984 380 Kč bez DPH |