Isuzu D-Max: neprávem přehlížený
Přestože pick-upů na trhu neustále ubývá, povědomí o tom, že existuje Isuzu D-Max, je stále relativně malé. A přitom je to poctivý pracant, který ale v nové generaci a v nejvyšší výbavě V-Cross klidně může být náhradou za SUV.
Přestože je Isuzu tradiční japonská značka, lidé v Česku ji stále příliš neznají. Vyrábí autobusy, nákladní vozy a také pick-upy včetně modelu D-Max, který se od letošního roku prodává v nové generaci. Ač není tak znám, na nedostatek zákazníků si na importu nestěžují. A není to jenom tím, že konkurence mezi pick-upy řádně prořídla.
Pracant i elegán
Nová generace D-Maxu přišla s modernějším designem, který by ale více vynikl s veselejší barvou než šedou. V nejvyšší verzi V-Cross je totiž karoserie vyzdobena řadou elegantních doplňků a auto má i krásná tmavá litá kola, jež by slušela i nejednomu elektrickému autu. Jenže v šedé barvě se to všechno „sleje“, což je škoda.
Pod „pozlátkem“ plastových doplňků a ostrých hran se ale stále skrývá poctivá a robustní konstrukce s žebřinovým rámem, tuhou zadní nápravou, světlou výškou 250 mm, do 100 km/h přiřaditelným pohonem předních kol, redukcí i závěrem zadního diferenciálu. D-Max díky tomu zvládne brodivost 800 mm a může jet v náklonu až 49°.
Tři kabiny
Že se s D-Maxem pořád počítá i pro tvrdou práci, potvrzuje nabídka všech tří karosářských variant včetně nejkratší Single Cab. Ta je žádaná především jako podvozek pro různé nástavby, třeba jako malá sklápěčka či plošina. Zákazníci si mohou pořídit i verzi Space Cab s proti sobě otvíranými dveřmi, nebo typ Double Cab, který je u nás obecně nejprodávanější. V top výbavě V-Cross a s hard-topem na korbě už D-Max plní spíš roli náhrady za velké SUV než dělníka. To podtrhuje i černou kůží čalouněný, luxusně působící interiér, kam by si člověk v zašpiněných montérkách asi nesedl. Na nohou ale může mít zablácené boty, protože i v nejvyšší výbavě jsou na podlaze gumové rohože. Ty ale člověk ocení i v blátivém zimním počasí.
Skvělá ergonomie
Japonci se při návrhu pracoviště řidiče nepouštěli do větších technologických akcí, drtivá většina funkcí se ovládá pomocí klasických tlačítek. Přístroje jsou analogové doplněné barevným displejem palubního počítače. V nejvyšší výbavě dostanete infotainment systém s téměř 10“ obrazovkou a konektivitou s Android Auto a Apple Car Play (v jeho případě i bezdrátově). Spojení s telefonem pokaždé nějakou chvilku trvá, pak už ale vše běží rychle.
D-Max také může mít celou řadu asistenčních systémů, které se ale na můj vkus někdy chovají až příliš horlivě, a ve výsledku vlastně obtěžují. Některé se ale dají vypnout.
Chtěl bych víc
Isuzu D-Max je poctivý pick-up, který se může směle měřit se zavedenou konkurencí v podobě Fordu Ranger nebo Toyoty Hi-Lux. Podle mého by si ale zasloužil větší motor než naftovou devatenáctistovku. Není to vysloveně slaboch, jenže 120 kW a 360 Nm je na tak velké auto prostě málo, větší objem by zajistil maximální sílu v nižších otáčkách než ve 2000. Pokud jedete sami, ještě to jde, s více lidmi už dynamika pokulhává a úplně si nedovedu představit, kdybychom na kouli zapřáhli povolených 3500 kg. Spotřeba se pohybuje mezi 8,5 až 9,5 l, naštěstí nádrž má poctivých 76 l. Spojení motoru se šestistupňovým automatem je zcela bezproblémové.
D-Max se chová jako každý jiný pick-up s tuhou zadní nápravou. Nezatížený občas na nerovnostech poskakuje, ale nikterak dramaticky. Na druhé straně robustnost podvozku člověka nenutí vyhýbat se kdejakému hrbolu.
D-Max ve verzi Double Cab se prodává ve čtyřech výbavách L, LS, LSE a V-Cross za ceny od 738 742 do 995 289 Kč. Single Cab pořídíte od 585 000 Kč, Space Cab je od 676 466 Kč (ceny bez DPH).
Technické údaje
Vozidlo | Isuzu D-Max 1.9D Double Cab 4×4 V-Cross aut |
Motor: | Ř4/vznětový |
Zdvihový objem: | 1898 cm3 |
Max. výkon: | 120 kW (163 k)/3600 min-1 |
Max. točivý moment: | 360 Nm/2000-2500 min-1 |
Maximální rychlost: | 180 km/h |
Zrychlení 0-100 km/h: | 11,7 s |
Převodovka: | A6 |
Kombinovaná spotřeba: | 9,2 l/100 km |
Komb. spotřeba v testu: | 8,6 l/100 km |
Emise CO2: | 241 g/km |
Rozměr náklad. prostoru: | 1570 x 1530 (1120) x 490 mm |
Pohotovostní hmotnost: | 2105 kg |
Celková hmotnost: | 3100 kg |
Rozměry d/š/v: | 5265 x 1870 x 1790 mm |
Rozvor: | 3125 mm |
Základní cena testovaného vozu: | 995 289 Kč (bez DPH) |