MOL v Česku – Inovace a kvalita paliv na prvním místě
MOL v Česku – Inovace a kvalita paliv na prvním místě. Společnost MOL oslovuje české řidiče a dopravce nejen špičkovou kvalitou paliv, ale i rozsáhlými inovacemi a službami. Od prémiových paliv po závodní benzíny a kartové řešení – MOL ukazuje cestu v oblasti mobility a technologického pokroku.
V našem nejnovějším rozhovoru jsme měli možnost hovořit s Tomášem Jandzikem, manažerem pro oblast dodávek a prodeje ve velkoobchodu společnosti MOL. Tomáš nám poskytl cenné informace nejen o strategiích a inovacích, které MOL využívá k oslovování českých řidičů a dopravců, ale také o budoucnosti fosilních paliv a rozvoji kartového byznysu.
Čím myslíte, že MOL dokáže oslovit české řidiče a dopravce?
Je to především kvalita. Ať už jde o základní aditivovanou řadu paliv anebo o paliva prémiová, popřípadě o kvalitu v našich služeb v shopu čerpací stanice či v našich Fresh Cornerech. Neustále se snažíme zlepšovat. Proto jsme nedávno představili i novou inovovanou řadu paliv EVO. Potvrzením naší inovativnosti je i angažmá v motorsportu, kde jsme významným dodavatelem předních závodních týmů. Dokonce jsme nabídku produktu z řady závodních benzínů přenesli i na vybrané čerpací stanice. V tomto technologicko-inovativním přístupu jsme v podstatě z velkých hráčů jediní na českém trhu, kdo jde touto cestou. Významným potvrzením kvality je i to, že naše paliva jsou dodávána jako prvonáplně do předních Evropských automobilek. Kvalita je tedy to, co nás odlišuje a zároveň posouvá dopředu. V oblasti sítě stavíme nové čerpací stanice a vyhlížíme i další nové projekty a řešení, které nás přivedou blíže k našim zákazníkům a k řešení jejich potřeb.
Jaká je situace v oblasti kartového byznysu společnosti MOL?
Od momentu vstupu na český trh MOL jsme ušli již velký kus cesty v oblasti kartového řešení. Nutno také říci, že český trh je velmi rozvinutý a nabídl MOLu spoustu inspirativních momentů, na které jsme se museli (a věřím, že úspěšně) adaptovat. I to pomohlo k našemu „dospívání“. Od momentu akvizice společnosti Papoil, Lukoil a Eni před pár lety jsme začali provozovat jednu z největších sítí v ČR a zákazníkům jsme přišli s velmi svěží a atraktivní nabídkou, kterou neustále vylepšujeme. Výhody pro zákazníka jsou kromě kvality produktu samotného – tedy paliva – i veškerý servis, který s použitím karet souvisí. Odpadá hotovost, přichází možnost práce s detailními transakční daty, export do knihy jízd a interních informačních systémů. Samozřejmostí je i poskytování dodatečných služeb na cestách jako například platba mýtného. Digitalizace. My našim zákazníkům nabízíme nejen kvalitní produkty na dostupných čerpacích stanicích, které jsou přívětivé i pro samotné řidiče (a ten důraz na řidiče nepodceňujeme), ale máme bohatou nabídku i v oblasti dodatečných služeb. Nabízíme bezpečné, stabilní a technologicky i cenově špičkové řešení.
Kdo jsou zákazníci, kteří využívají Vaše kartové řešení?
Náš produkt je určený pro firmy. Našimi zákazníky jsou tedy výhradně právnické osoby. Mezi našimi zákazníky najdete drobné podnikatele se dvěma vozy, dynamické start-upy, významné leasingové společnosti, ale samozřejmě i velké globální společnosti, včetně mezinárodních kamionových či autobusových přeprav. Pro každého zákazníka máme připraven nejen produkt, ale i specializovanou formu zákaznické péče. Technologická, administrativní, ale i lidská očekávání jsou skutečně velmi pestrá a různorodá a my se snažíme obsloužit veškeré zákaznické spektrum.
A protože jste manažerem velkoobchodu, povězte nám něco o tom, jak vidíte budoucnost fosilních paliv, Vašeho hlavního předmětu obchodu?
Fosilní paliva ještě neřekla poslední slovo. Ale ano, nová paliva jsou velkým tématem. Elektromobilita naráží v řadě oblastí na své limity nejen technologické, ale i politické. A tak se ke slovu celkem oprávněně hlásí udržitelná paliva použitelná v klasických motorech. Například syntetická paliva vyráběná na nefosilní bázi mohou být jednou z cest. Máme zde i vodík. My vidíme, že i řada významných světových hráčů si začíná uvědomovat, že příliš vysoká sázka na jednu kartu – v tomto případě elektromobilitu – možná může být problematická. Použiji příklad z prostředí, ve kterém se MOL rovněž pohybuje. Tím prostředím je motorsport, který je obvykle takovým předvojem mainstreamových technologií. Zde například v šampionátu WRC (mistrovství světa v rally) vidíme použití syntetického paliva. S podobným palivem například závodí některé týmy v Dakarském závodě, a to vedle závodních speciálů, které využívají elektrický pohon. Toto jsou malé ilustrace toho, že existuje více cest k udržitelné mobilitě. Neexistuje jediná správná. V závodech o vítězi rozhodne soutěž. Soutěž jednotlivých řešení by měla vyprodukovat i to nejlepší pro naši udržitelnou budoucnost. V každém případě vývojová pracoviště MOL pracují na perspektivních směrech, a to nejen proto, že chceme uspět v motorsportu. Zejména tím chceme přispět k udržitelnosti mobility náš všech.