Silniční doprava

eActros 600 vyjíždí na nejdelší testování

eActros 600 vyjíždí na nejdelší testování. Dva téměř sériové prototypy bateriového dálkového nákladního automobilu vyjedou 11. června na největší testovací turné za zákazníky po více než 20 zemích. Každý z nich v rámci akce eActros 600 European Testing Tour 2024 ujede více než 13 000 km.

Hlavním cílem tohoto turné dvou 40tunových souprav je získání rozsáhlých zkušeností na různorodých trasách a v různých klimatických a topografických podmínkách. Výsledné poznatky výrobce plánuje sdílet se svými zákazníky. Mercedes-Benz Trucks chce také demonstrovat, že eActros 600 umožňuje v Evropě mezinárodní dálkovou přepravu na čistě elektrický pohon. Baterie vozu se budou nabíjet výhradně na veřejných dobíjecích stanicích, aby se podpořila dynamika budování potřebné nabíjecí infrastruktury.

Přečtěte si také

Dlouhý dojezd

eActros 600 se pyšní vysokou kapacitou baterie, přesahující 600 kWh (tři sety po 207 kW), což umožňuje dojezd až 500 km bez mezidobíjení. Tento elektrický nákladní vůz je tak schopen ujet více než 1000 kilometrů denně, pokud se nabíjí během zákonem předepsaných přestávek řidiče. Nová elektrická hnací náprava, vyvinutá interními týmy Mercedesu-Benz, přináší vysokou účinnost a výkon. 

Na tour vyjedou dvě 40tunové soupravy, které navštíví 20 zemí a ujedou každá přes 13 000 km

„V posledních několika letech jsme vyzkoušeli různé prototypy modelu eActros 600. Ať už na severu Finska, nebo na jihu Španělska, vozidlo již dávno prokázalo, co dokáže. Se sériovým vývojem jsme nyní na cílové rovince. Akce eActros 600 European Testing Tour 2024 nám umožňuje vyslat jasný signál několik měsíců před zahájením sériové výroby: Jsme pevně přesvědčeni, že oba prototypy eActros 600 zvládnou tento obrovský výkon, zahrnující dosud nejrozsáhlejší testovací jízdu společnosti Mercedes-Benz Trucks, velmi dobře,“ je přesvědčený Christof Weber, vedoucí globálního testování Mercedes-Benz Trucks. 

Silná poptávka

Podle vyjádření zástupců značky je o model eActros 600 velký zájem: „Od zahájení prodeje na konci loňského roku jsme zaznamenali již více než tisíc závazných objednávek a čtyřciferného čísla jsme dosáhli také u poptávek. To je o to působivější, že předváděcí vozy pro zákazníky se začnou dodávat až ve druhé polovině roku,“ říká Stina Fagermanová, vedoucí marketingu, prodeje a služeb společnosti Mercedes-Benz Trucks. A pokračuje: „V rámci eActros 600 European Testing Tour 2024 se zaměřujeme na rozšíření našich odborných znalostí v oblasti spotřeby a možností nasazení e-trucku v nejrůznějších podmínkách, což nám umožní poskytovat našim zákazníkům ještě lepší poradenské služby.“ Smyslem akce je informovat osoby s rozhodovací pravomocí v politice a energetice i širokou veřejnost o možnostech, které poskytují bateriové elektrické pohony v segmentu dálkové dopravy.

eActros 600 je připravený na výkonné megawattové nabíjení standardem MCS

Rychlé nabíjení

Podle výzkumů asi 60 % dálkových cest zákazníků Mercedes-Benz Trucks v Evropě je kratších než 500 km, což umožňuje nabíjení v depu. Pro všechna ostatní použití je ale nezbytné neustálé rozšiřování veřejné nabíjecí infrastruktury, aby se elektrické nákladní vozy staly životaschopnými pro dálkovou přepravu v celé Evropě. Kromě standardního nabíjení CCS s výkonem až 400 kW bude eActros 600 později umožňovat také tzv. megawattové nabíjení (MCS). V dubnu letošního roku vývojáři společnosti Mercedes-Benz Trucks poprvé úspěšně nabili prototyp vozu eActros 600 na nabíjecí stanici o výkonu jednoho megawattu ve vlastním vývojovém a testovacím centru ve Wörthu nad Rýnem. Zákazníci si mohou objednat předběžnou instalaci pro MCS. Jakmile bude technologie MCS dostupná a standardizovaná napříč výrobci, plánuje se její dodatečná instalace pro tyto rané modely eActros 600. Pomocí MCS lze akumulátory vozu nabít z 20 na 80 % přibližně za 30 minut. 

Pomocí MCS lze akumulátory nabít z 20 na 80 % za 30 minut

Zdroj
Redakce

Přečtěte si také

Back to top button