Pirelli představuje pneumatiky pro vysoké zatížení určené elektrickým a hybridním vozům
Pirelli představuje svou první pneumatiku s vysokým indexem zatížení HL (high load) určenou především pro elektrické a hybridní automobily nebo SUV.
Nová pneumatika Pirelli je vyrobena tak, aby unesla váhu vozidel vybavených bateriemi, a je tedy ideálním řešením pro těžší auta, kterými jsou právě elektromobily.
Zároveň poskytuje nízký valivý odpor a vysokou úroveň jízdního komfortu.
Označení HL (high load) na bočnici odkazuje na schopnost pneumatiky nést až o 20 % větší zatížení než standardní pneumatika a o 6−9 % větší zatížení než pneumatiky extra load XL stejné velikosti.
Pneumatiky Pirelli P Zero HL s novými technologiemi Elect a PNCS
Model Air americké značky Lucid Motors se stane prvním automobilem, který nové pneumatiky Pirelli HL obuje. Pirelli P Zero bude pro tento model dostupné ve velikostech HL 245/35R21 99 Y XL pro přední nápravu a 245/35R21 99 Y XL pro zadní nápravu.
Pneumatiky byly novému luxusnímu sedanu Lucid Air, který přijde do prodeje v USA ještě v letošním roce, navrženy na míru, aby plně splňovaly požadované výkonnostní standardy. V souladu se strategií Perfect Fit společnosti Pirelli došlo k vývoji společně s jeho výrobcem. Pro identifikaci konkrétního designu ponesou pneumatiky na bočnici označení LM1.
„Lucid Air představuje technologický průlom z hlediska efektivity a výkonu. Nové pneumatiky Pirelli HL jsou nedílnou součástí dosažení těchto cílů,“ řekl Eric Bach, hlavní produktový viceprezident a vrchní inženýr společnosti Lucid Motors.
Pneumatiky Pirelli P Zero s označením HL budou těžit z technologií Pirelli Elect a PNCS. Pirelli Elect nabízí nízký valivý odpor pro delší dojezd a sníženou hlučnost odvalování pro co nejvyšší komfort. Využívá také speciální směs, která přináší úroveň přilnavosti odpovídající potřebám točivého momentu elektrické převodovky a konstrukci schopnou unést zatížení bateriemi.
Pro ještě větší pohodlí v kabině je využita technologie PNCS disponující speciálním materiálem absorbujícím zvuk uvnitř pneumatiky. Ten napomáhá tlumit vibrace vzduchu, jež by se jinak přenesly dovnitř vozidla. Výhody tohoto systému lze pocítit uvnitř i vně automobilu.
„Hledání špičkových technologických řešení bylo vždy jádrem podnikání Pirelli. Pozornost, kterou věnujeme všem novým formám udržitelné mobility, nás nyní vede k technologiím, které dokážou předvídat budoucí požadavky výrobců automobilů na jejich nová elektrická a hybridní vozidla. Ta stále častěji vyžadují specializovaný výkon pneumatik,“ dodává Piero Misani, první viceprezident pro výzkum, vývoj a kybernetiku společnosti Pirelli.