Jak se nejlépe chránit jako dopravce zboží?
Jak se nejlépe chránit jako dopravce zboží? Samozřejmě pojištěním. Ale není pojištění jako pojištění. O tom jsme hovořili s Michalem Lázničkou, ředitelem rodinné firmy EKONSERVIS – CZ s.r.o. která zajišťuje spolehlivé zahraniční pojištění českým a slovenským dopravcům.
EKONSERVIS – CZ zastupuje německé, švýcarské a rakouské pojišťovny na českém a slovenském trhu. Před rozhovorem jsem si myslel, že nechat si pojistit odpovědnost za náklad u zahraniční pojišťovny bude složité, drahé a že budou problémy s plněním. Během rozhovoru jsem se ale dozvěděl, že je vše naopak jednodušší než s tuzemskými pojišťovnami.
Čím je jiný přístup vašich partnerských pojišťoven k pojištění nákladu?
Přístup rakouských, německých a švýcarských pojišťoven je rozdílný v několika faktorech. Naše partnerské pojišťovny nehledají v případě škody důvody, proč neplatit, ale hledají způsoby, jak škodu co nejrychleji zlikvidovat. Nabízejí vyzkoušené balíčky, ve kterých jsou všechna rizika. Není tedy možné některá rizika z pojištění vyjmout. To se může někomu nelíbit, ale ukazuje se to jako výhoda, když dojde na pojistné plnění.
Jaká rizika navíc umí vaše partnerské pojišťovny pokrýt?
Naše partnerské pojišťovny umí pojistit například hrubou nedbalost. Z jejich pohledu není vaše vina, pokud se vám řidič opije nebo zpronevěří náklad. V případě alkoholu dochází k nějakému krácení plnění, ale ne k jeho vyloučení, jako je to u nás. Další škody, které domácí pojišťovny vylučují nebo silně omezují jsou ty, které způsobí fantomoví dopravci. Ať se stane kdekoli v řetězci pod vámi, že vám někdo zmizí s nákladem, za který jste odpovědní vy, naše pojišťovny plní s nulovou spoluúčastí.
Jakou přidanou hodnotu poskytujete klientům jako EKONSERVIS – CZ?
Jsme hrdí na to, že oproti velkým továrnám na pojištění poskytujeme klientům opravdu individuální služby. U nás jednáte s jedním člověkem, který s vámi vyřídí vše. S námi podepíšete smlouvu, nám platíte pojistné, my za vás vyřídíme škodu a vyplatíme vám odškodnění. S našim zahraničním partnerem nemusíte vůbec přijít do styku. Máme od nich plný mandát za vás vyřídit vše tak, aby bylo hotovo co nejrychleji a nejjednodušeji.
Musíte se setkávat s klienty osobně k uzavírání smluv?
Dění v posledních letech urychlilo jednání na dálku. Samozřejmě se rád potkávám s klienty osobně, a vždy se snažím najít během spolupráce příležitost k osobnímu setkání. Máme mnoho aktivních klientů a veškeré jejich požadavky jsme schopni vyřizovat obratem. Úspora času je další přidaná hodnota, kterou poskytujeme klientům. Během kovidu jsme hodně smluv uzavřeli přes videohovory na Facebooku.
Kolik zlikvidujete ročně škod a jaká je průměrná výše škody?
Počet škodních událostí za rok je stabilní asi kolem 200. Průměrná výše škody se dlouhodobě pohybuje kolem 2000 EUR. Nejvyšší škoda, kterou jsme vyplatili, byla 370 000 EUR.
Jak vás mohou zájemci kontaktovat?
Veškeré kontakty naleznete na našich stránkách www.ekonservis.cz